moulin du Bigonville

  • arie metz

    Albert Moens woont dacht ik te Schin op Geul,

    M.vr.gr Metz.Arie

  • wieleke

    Ik kom al vanaf 1971 in Bigonville en ook bij Moulin de Bigonville. Vanaf dat ik mij kan heugen is Moulin de Bigonville nooit een toppertje geweest

    maar altijd bestrierd door niet luxemburgers die dachten: Dit gaan wij wel ff maken. Meestal word de Moulin in de zomer verkocht of verhuurd om

    er in de winter achter te komen dat de Sure naar binnen stroomt. Wel heel erg jammer allemaal. Het blijft een superlokatie.

  • hjdej

    Beste Astrid,

    Meneer Moens is helaas al jaren geleden overleden.

  • Anja de Vos

    Arie ik zoek contact. Bel of mail svp. Groeten, Anja

  • Anja de Vos

    Arie, mail svp even naar tantanja3@gmail.com

  • Marion Weggelaar-Otten

    Hoi Arie,

    Hoe gaat het met je?

    Ik begrijp dat je nog steeds in Moulin de Bigonville woont?

    Ik vind het leuk om iets van je te horen.

    Groeten

    Marion

  • Iris

    hjdej Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste Astrid,

    > Meneer Moens is helaas al jaren geleden overleden.

    Beste hjdej,

    Wat vervelend om dit te lezen.

    Mijnheer Moens is gelukkig helemaal niet overleden. Hij woont, zoals Arie heeft aangegeven in Schin-op-Geul!

  • Doc

    Ik was afgelopen 2 weken in d ebuurt en ging eens kijken bij Moulin de Bigonville. Precies 40 jaar geleden was ik er ook. We gingen toen (lopend!) uit Bigonville naar het ‘Festival de la Truite’, maar bij aankomst bleek dat het wegens slecht weer was afgelast. Terug lopen in de regen en alsmaar omhoog…! Desondanks wilde ik er nu eens gaan eten om het alsnog eens mee te maken. Helaas, de laatste verwijzing was weg, maar uiteindelijk aan het begin van de doodlopende weg er naar toe aan een vriendelijke heer gevraagd. “It is closed” zei hij en toen we doorreden naar de parkeerplaats om toch even te kijken zat er een vrouw met een laptop op schoot voor de deur en een paar kinderen speelden er omheen. Op de parkeerplaats stond een vrachtwagen en verder was het dodelijk verlaten. Ik heb geen paspoort gezien, maar ik schat dat het oost-Europanen, of Turken waren.

    Jammer, het plekje blijft idyllisch, maar misschien is de teloorgang van Moulin de Bigonville wel tekenend voor de teloorgang van het gebied.

  • Doc

    Ik was afgelopen 2 weken in de buurt en ging eens kijken bij Moulin de Bigonville. Precies 40 jaar geleden was ik er ook. We gingen toen (lopend!) uit Bigonville naar het ‘Festival de la Truite’, maar bij aankomst bleek dat het wegens slecht weer was afgelast. Terug lopen in de regen en alsmaar omhoog…! Desondanks wilde ik er nu eens gaan eten om het alsnog eens mee te maken. Helaas, de laatste verwijzing was weg, maar uiteindelijk aan het begin van de doodlopende weg er naar toe aan een vriendelijke heer gevraagd. “It is closed” zei hij en toen we doorreden naar de parkeerplaats om toch even te kijken zat er een vrouw met een laptop op schoot voor de deur en een paar kinderen speelden er omheen. Op de parkeerplaats stond een vrachtwagen en verder was het dodelijk verlaten. Het gezinnetje dat er was woonde er, of zat er tijdelijk. Het waren geen Nederlanders en ook geen Luxemburgers. Ik zou er zelf wel willen wonen…

    Jammer, het plekje blijft idyllisch, maar misschien is de teloorgang van Moulin de Bigonville wel tekenend voor de teloorgang van het gebied.

  • Moos.K

    kijk HIER eens