wonen in Luxemburg

  • Debbie

    Na meerdere keren in Luxemburg te zijn geweest lijkt het mijn man en mij een mooi streven om over een aantal jaren te verhuizen naar deze prachtige omgeving.

    Ik heb op internet gezocht naar informatie maar kan helaas niet zoveel vinden. Wie kan mij meer vertellen?

    Alvast een paar vragen… Hoe zit het met de huizenprijzen in Luxemburg, is er misschien een site waarop we kunnen kijken? Mijn man en ik werken beiden bij een uitgever (internet en vormgeving) is er in de omgeving ook werk te vinden in dit vakgebied? Hoe zit het met kabel- of ISDNaansluitingen?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • T-Mobile One

    Wij zijn dit ook op korte termijn van plan en wij zijn er al achter gekomen dat Luxemburg op internet gebied een beetje achter loopt. Lang niet alle bedrijven hebben een internet site en mijn tip is (dat doen wij ook) om gewoon eens naar Luxemburg af te reizen om de makelaars daar te bezoeken, bij gemeenten te gaan praten over huisvesting, grond, bouwvergunningen etc. De huizenprijzen in Luxemburg liggen ongeveer 10 tot 20 % lager dan in Nederland, wat vooral te danken is aan de goedkope grondprijzen. Qua design en vormgeven zal je in luxemburg moeilijk aan een baan kunnen komen, daar is het veel meer gericht op de toeristenbranche, bankleven en zware industrie. Echter zou misschien een eigen bedrijf in webdesign (vanwege de achterstand) zeker lopen. In Luxemburg heeft men ISDN - ADSL van P&T.

    Groetjes,

    T-Mobile One

    www.wijkman.nl

    www.wijkman.be

    Beheerder http://luxemburg.2link.be

  • Debbie

    Bedankt voor je snelle reactie. Huizenprijzen rond de 15% lager dan Nederland. Maar welk gebied van Nederland. Hier in het westen, waar ik woon, betaal je gemiddeld rond de 210.000 euro voor een tussenwoning, moet ik daar aan denken? Dit ook omdat belastingteruggave in luxemburg geloof ik niet van toepassing is…

    Zijn er verder ook nog eisen waar je aan moet voldoen voordat je in Luxemburg mag gaan wonen (vaste baan ofzo), of mag je je er gewoon vestigen?

    Groetjes, Debbie

  • ellen

    Gelukkig zijn er meerdere mensen die zich thuis voelen in Luxemburg.

    Zelf zit ik er ook aan te denken om daarheen te vertrekken.

    Wil alleen dat eerst mijn dochter haar middelbare school hier afmaakt.

    Er is inderdaad weinig te vinden over hoe het gaat in LUXEMBURG.

    wat voor eisen stelt Luxemburg, is het gemakkelijk om aan en woning en werk te komen?

    Wie weet er meer van.

    Weet wel dat ze je wel natrekken, en je een aantal keren moet melden bij de politie.

    Maar dat lijkt me vrij normaal

    Gr. Ellen

  • ellen

    Debbie schreef:

    >

    > Na meerdere keren in Luxemburg te zijn geweest lijkt het mijn

    > man en mij een mooi streven om over een aantal jaren te

    > verhuizen naar deze prachtige omgeving.

    > Ik heb op internet gezocht naar informatie maar kan helaas

    > niet zoveel vinden. Wie kan mij meer vertellen?

    >

    > Alvast een paar vragen… Hoe zit het met de huizenprijzen in

    > Luxemburg, is er misschien een site waarop we kunnen kijken?

    > Mijn man en ik werken beiden bij een uitgever (internet en

    > vormgeving) is er in de omgeving ook werk te vinden in dit

    > vakgebied? Hoe zit het met kabel- of ISDNaansluitingen?

    >

    > Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • luxemburg.pagina.nl

    Hou er rekening mee dat ADSL ook in Luxemburg niet overal beschikbaar is. Een eigen webdesign bedrijfje zou ik niet vestigen in Luxemburg. Doordar Luxemburgers zelf weinig gebruik maken van het internet, is het voor de meeste bedrijven niet rendabel om een website te hebben. Mocht je dat toch willen, dan zou ik even kijken waar je je hosting doet. Het hostingnetwerk in Luxemburg zelf is duur en beperkt kwa functionaliteit. Ik ben er een jaar geleden achter gekomen dat ik de domeinen in Luxemburg moest halen en de hosting het best vanuit België kon doen.

    Kwa grafische vormgeving denk ik dat er alleen een beetje werk te vinden is als je in Luxemburg stad zit. Daar is veel commercie. Buiten Luxemburg stad is er weinig te beleven. Wellicht dat jullie beter in een andere bedrijfstak kunnen werken en grafisch erbij kunnen doen? Anyhow, Er leven meer buitenlanders dan Luxemburgers in het hele land, en de buitenlanders houden de economie dan ook fors draaiënd, dus laat zien dat je gaan Luxemburger bent zou ik zo zeggen ;-)

    In nederland is ook veel informatie verkrijgbaar over emigratie naar Luxemburg. Informeer eens bij het ministerie van buitenlandse zaken.

  • Jokes

    Hoi allemaal,

    Wat willen er veel mensen naar Luxemburg. Wij zijn ook fervente Luxemburggangers en Nederland hoeft voor ons niet meer zonodig.

    Wij zijn bijna vijftigers, huisschilder en zakenreisburo medewerkster en we zijn inderdaad van plan om te gaan verhuizen.

    Bij grote boekhandels (in mijn geval Donner te Rotterdam) heb ik het boekje “Vestigen in Luxemburg” gekocht, Dit bevat veel informatie.

    Begin januari 2004 gaan wij weer naar Luxemburg toe om makelaars te bezoeken en uitzend buro's, om te kijken of er voor ons wel werkgelegenheid is.

    Dus we zijn zeer geinteresseerd in huizen/grondprijzen rond Diekirch/Reisdorf/Echternach, zo de driehoek Klein Zwitserland (is onze eerste keus). Tevens willen we graag weten of er voor ons inderdaad werkgelegenheid is en verder willen we alles weten, wat er te weten valt over verhuizen naar Luxemburg.

    Ik lees het wel, alvast bedankt

    Jokesluxemburg.startpagina.nl schreef:

    >

    > Hou er rekening mee dat ADSL ook in Luxemburg niet overal

    > beschikbaar is. Een eigen webdesign bedrijfje zou ik niet

    > vestigen in Luxemburg. Doordar Luxemburgers zelf weinig

    > gebruik maken van het internet, is het voor de meeste

    > bedrijven niet rendabel om een website te hebben. Mocht je

    > dat toch willen, dan zou ik even kijken waar je je hosting

    > doet. Het hostingnetwerk in Luxemburg zelf is duur en beperkt

    > kwa functionaliteit. Ik ben er een jaar geleden achter

    > gekomen dat ik de domeinen in Luxemburg moest halen en de

    > hosting het best vanuit België kon doen.

    >

    > Kwa grafische vormgeving denk ik dat er alleen een beetje

    > werk te vinden is als je in Luxemburg stad zit. Daar is veel

    > commercie. Buiten Luxemburg stad is er weinig te beleven.

    > Wellicht dat jullie beter in een andere bedrijfstak kunnen

    > werken en grafisch erbij kunnen doen? Anyhow, Er leven meer

    > buitenlanders dan Luxemburgers in het hele land, en de

    > buitenlanders houden de economie dan ook fors draaiënd, dus

    > laat zien dat je gaan Luxemburger bent zou ik zo zeggen ;-)

    >

    > In nederland is ook veel informatie verkrijgbaar over

    > emigratie naar Luxemburg. Informeer eens bij het ministerie

    > van buitenlandse zaken.

  • Jos

    Ik zag in het vorige bericht dat u het boek “vestigen in Luxemburg” heeft gekocht. Ik kan het nergens in de boekhandel vinden. Wat is precies de titel, auteur en de uitgever?

    Alvast bedankt!