taal leren

• linda

ik ben en vaste luxemburg ganger kom er meerdere malen per jaar en zou er ook graag wonen maar zou eerst heel graag de taal willen leren wie weet waar ik een curces kan volgen of kan mij de taal leren.

groetjes van linda

• T-Mobile One

Letzenbourgs is nog niet zo lang een officiele taal in Luxemburg en het is een mix van Nederlands, Duits, Frans en Portugees. Ondanks dat Luxemburg niet echt groot is, verschild de taal van Noord tot Zuid zo veel dat men elkaar soms niet eens kan verstaan in hun eigen taal.

De meeste kans om Luxemburgs te kunnen studeren maak je op een universiteit, maar particuliere instellingen in Nederland als bijvoorbeeld de LOI bieden dit niet aan omdat er geen markt in zit.

Oriënteer je anders eens in Luxemburg zelf. Luxemburg heeft ook een universiteit waar je deze taal wellicht kunt studeren.

Groetjes,

T-Mobile One

www.wijkman.nl

www.wijkman.be

• cor van uden

Beste Linda, ik wil je adviseren om contact op te nemen met de eigenaren van Hotel Um Willspull in Michelau. zij zijn heel goed ingeburgerd al meer dan 20 jaren en zijn eigenlijk afkomstig uit Nederland zijn vrouw is afkomstig uit Luxemburg.

het telefoon nummer is: 00-352990027 Hr. Rob Kauwenberg.

Hopende je van dienst te zijn geweest.

CVU