weekendje

• Anita

Zijn er in Luxemburg-stad leuke winkelstraatjes of winkelcentra? Wie weet de adressen? Heeft er misschien nog iemand tips voor een weekendje Luxemburg? (Wij zijn geen wandelaars).

• T-Mobile One

Luxemburg stad heeft een best groot centrum met 3 lange straten met winkels (en wat zijstraatjes). Deze liggen best wel een stuk van het station af, maar als je vanaf het station naar het centrum loopt dan kom je op de hoofdweg ook talloze winkels tegen.

Als je in een rustige en erg mooie omgeving wilt verblijven, ga dan naar Echternach. Echternach heeft veel leuke hotelletjes en heeft een heel aantal restaurantjes waar je lekker kunt eten. Elk uur is er een busverbinding met Luxemburg stad dat ongeveer 24 kilometer verder ligt. Ik zou de auto gewoon in Echternach laten staan aangezien het openbaar vervoer in Luxemburg vele malen goedkoper is dan wat je aan parkeergeld moet betalen. Voor € 4,30 per persoon kun je de hele dag onbeperkt met bus én trein door heel Luxemburg reizen. Wanneer je met de bus naar Luxemburg rijd, kom je eerst aan op Place du Luxemburg, eigenlijk een heel groot busstation midden in het centrum. Als je hier uit stapt zit je meteen in het winkelgedeelte en vlak bij alle bezienswaardigheden.

Als je meer informatie wenst over Luxemburg stad of Echternach, laat het dan even weten of kijk voor foto's op http://www.wijkman.nl/1105012.htm. Ik heb hier nog een aantal folders liggen over Luxemburg die ik je per mail evt. kan toesturen.

Groetjes,

Tim Wijkman (T-Mobile One)

Tilburg NL

www.wijkman.nl

www.wijkman.be

• T-Mobile One

De URL is: http://www.wijkman.nl/1105012.htm

Doordat ik de zin afgesloten had met een (.) werd de link ook met die punt gedaan.

Groetjes,

T-Mobile One

• Anita

Hartstikke bedankt. Ik ga nu meteen kijken.

Groetjes Anita..

• Anita

Ben ik nog een keer. Goed idee van dat openbaar vervoer, maar waar moet ik dan zijn voor zo'n dagkaart? Of kan dat gewoon in de bus? En dan zitten we nog met de taal. We kunnen alleen Nederlands of een beetje Engels.

• T-Mobile One

In elke grotere stad heb je op het busstation een kaartverkoop voor bussen. Ze spreken er Duits en Frans. Verder kun je op treinstations vanuit een kaartautomaat dagkaarten kopen (rose).

Als je ze per 5 koopt, krijg je de 5e op een paar cent na gratis.

Groetjes,

T-Mobile One

www.wijkman.be