Help mij de zomer door. :)

• Bas

Hallo een ieder,

Ik (20 jaar) wil met mijn vriendin (20 jaar) op vakantie in Luxemburg. Vorig jaar zijn we een week in Houffalize (Ardennen) geweest in een tentje en dit was erg gezellig. Lekker kanoen, moutainbiken, wandelen, abseilen. En af en toe een dagje vrij. 's Avonds bij een eigen kampvuurtje. Lekker was dat.

Nu hopen we iets soortsgelijks ook te kunnen vinden in Luxemburg. Hierbij gaat het voornamelijk om de sportieve dingen (en indien mogelijk ergens waar je een kampvuurtje mag maken).

Omdat we vorig jaar in een tent hebben gezeten, wilde we nu als dat kon in een knusse blokhut/challet overnachten (voor 1 of 2 weken). Maar anders is een camping natuurlijk ook goed.

Kan iemand ons op weg helpen, want ik heb echt overal al gezocht op internet, maar echt makkelijk gaat het niet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Bas

• T-Mobile One

Hoi Bas,

Ik raad je een verblijf in de streek rondom Echternach aan. Echternach zelf heeft twee campings, waarvan je het beste Camp Oficial kan pakken, is de schoonste en mooiste camping met eventueel een jeugdcamping als je daar graag op wil staan. (wel heel gezellig).

Rondom Echternach heb je het “kleine Zwitserland”, hoge rotsmuren, spelonken, grotten en een waar labirint van gangen en doorgangen, je kijkt er je ogen uit. In de omgeving kun je heel goed mountainbiken (huren is mogelijk onderaan de camping voor ongeveer 5 euro per dag). Verder kun je in de omgeving kanotochten maken. Voor al deze outdoor dingen kijk eens op:

http://www.outdoorfreizeit.lu

Verder zijn de openbaar vervoer mogelijkheden vanuit Echternach erg goed, er zijn elk uur rechtstreekse verbindingen met Ettelbruck (station), Luxemburg-stad (Centrum en Station), Wasserbillig / Grevenmacher etc. Vanuit die andere plaatsen heb je weer het hele land binnen handbereik. Ideaal is vooral de prijs, voor 4 euro per dag per persoon kun je de hele dag onbeperkt door geheel luxemburg rijden met trein en bus. Nou, ik verzeker je, elk hoekje van Luxemburg is met het ov te bereiken, want wij hebben dat deze zomer ook gedaan.

Wil je leuke ideeën opdoen of een indruk krijgen van Luxemburg en vooral de streek rond Echternach, kijk dan eens op:

http://www.wijkman.nl/1105012.htm

Groetjes,

T-Mobile One (Tim Wijkman)

• Yvonne

Hoi Bas,

Ik las je oproepje. Van mei tot half oktober verhuur ik vakantiehuisjes op een kleine, rustige camping in Bourscheid, vlakbij het chateau.

Kampvuurtje maken mag daar helaas niet, maar verder denk ik dat hetgeen ik in de aanbieding heb je wel zult bevallen.

Als je me even een mailtje stuurt zal ik je een infobrief met foto toesturen.

Groetjes Yvonne

• Lux.Fan

Bas,

Ik las je oproepje. Misschien is het voor jullie ook wel leuk om een stacaravan te huren.

Kijk dan eens bij Camping “Relax” in Haller.

Op deze camping worden meerdere types stacaravans verhuurd.

Het is een gezellige, rustige camping vlakbij Beaufort.

Ik denk niet dat je hier een kampvuurtje kunt stoken, maar je mag wel BBQ-en.

Er is een overdekt zwembad op de camping. Bovendien kun je hier ook fietsen huren.

• T-Mobile One

BTW: Op Camping Official in Echternach zijn vuurkorven toegestaan, je kunt dus in een vuurkorf stoken (wel zelf meenemen)

Groetjes,

T-Mobile One

• Bas Veldkamp

Dank je wel. Ik kan deze site echter niet vinden op internet. Is er een site van deze camping?

Nogmaals bedankt.

• T-Mobile One

http://www.camping-echternach.lu/

Dat is de link naar hun site.

Groetjes,

T-Mobile One

• Bas

Dank u wel voor alle reacties..

Ik heb alles goed bekeken, maar heb toch nog een vraag.

We (ik en mijn vriendin) hebben besloten om in de omgeving Mullerthal te verblijven.

Nu moeten we nog een geschikte camping zoeken. We hebben voor onszelf het volgende eisenpakketje verzameld:

- een zwembad/ meertje in de buurt (waar je met een bermudazwembroek mag zwemmen)

- een camping waar de plaatsen redelijk van elkaar gescheiden liggen, zodat je niet meteen bij de buurman in de tent kijkt.

- liever een rustige/ simpele camping zonder veel onnodige faciliteiten, dan een camping waar veel faciliteiten zijn maar waar je hutjemutje op elkaar zit met de tent.

- als het kan een camping waar de campingplaatsen aan een riviertje zitten.

- het allermooist zou het zijn als je er een vuurtje zou mogen stoken.

- als er een trekkershutje is, zou het ook relaxt zijn, maar is zeker niet noodzakelijk.

Zoals jullie zien is het een lang lijstje… hopelijk bestaat deze ideale camping. Anders doen we het wel met minder. haha.

Mocht er een camping zijn die niet in Mullerthal ligt, maar wel bovenstaande punten bevat, dan horen we het natuurlijk ook graag.

Op deze camping in de Ardennen (www.cpbuitensport.com) hebben we vorig jaar gezeten. Zoiets zou het relaxt zijn. Niet te duur, lekker rustig en mogelijkheden voor een vuurtje. Bestaat zoiets in Luxemburg?

Sorry voor de lange uitleg, maar we komen er echt niet uit.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Bas Veldkamp

Oke.. dit is het… dit zouden we graag willen. Een korte omschrijving (t.o.v. bovenstaande reactie):

een kleine camping (het liefst bij een river) waarbij je niet hutje op mutje bij elkaar zit. We willen wel een beetje privacy. Verder hoeft er niet veel op de camping te gebeuren. Wel moeten er leuke dingen te doen zijn in de omgeving (leuk stadje, kanoen, mountainbiken, klimmen, wandelen). Maar daar hebben we een auto voor.

Ik hoop dat dit wat duidelijker en wat korter is (en zonder te veel eisen. haha).

Help ons aub, want we komen er nog steeds niet uit.

Groeten,

Bas Veldkamp

• Peter

Hoi ik las je bericht, het schijnt nogal moeilijk te zijn h'e, maar dat valt wel mee hoor, als je eens in de richting van Vianden gaat zal je daar tal van campins trefen waar je een vuurtje mag stoken, aan het water staat en de rest kan je ook allemaal daar, het is niet echt ver van het Mullertal dus daar kan je met de auto naar toe, ik ben nu niet thuis dus even een paar websites heb ik niet maar als je me een mailtje stuurt zal ik zien wat ik voor je kan doen.

Peter