met de trein

• gilion

wie weet hoe ik het snelst met de trein van delft naar grevemacher kan komen en wat me dat ongeveer zal gaan kosten

bedankt

• T-Mobile One

Om te beginnen heeft Grevenmacher geen station, je kunt vanuit Luxemburg stad een bus pakken naar Grevenmacher, of vanuit Wasserbillig een bus pakken naar Grevenmacher (ongeveer 10 minuten). Wasserbillig heeft wel een station.

Vanuit Delft moet je naar Rotterdam Centraal, daar pak je de trein naar Brussel Nord, vanuit Brussel Nord gaat er een rechtstreekse trein naar Luxemburg-stad. Ga je eventueel door naar Wasserbillig, moet je in Luxemburg stad overstappen.

Over tarieven kan ik niets vertellen, dat is erg afhankelijk van leeftijd, reis eisen etc. Ik was destijds ongeveer 50 euro kwijt (vanuit Tilburg naar Luxemburg stad). Ik reed via Maastricht en Luik, maar dat is vanuit Delft geen optie. Qua reistijd ben je tussen de 4,5 en 6,5 uur kwijt (afhankelijk van vertrekdag en eisen).

Ik raad je aan om even naar de NS internationaal balie te gaan, daar kunnen ze heel gedetaileerd de reis voor je plannen en de goedkoopste reis voor je opvragen.

Groetjes en succes,

T-Mobile One

www.wijkman.nl

www.wijkman.be

• gilion

bedankt alvast

ik heb ff navraag gedaan en de reis zal voor mij zo rond de 55 euro gaan kosten

maar hoe kom je er bij dat er geen station grevenmacher is,die is er wel

ik ben er jaren geleden in luxemburg geweest en volgens kennissen van me is station grevenmacher er nog steeds, tenzij ze het in een paar maanden hebben plat gegooid

maar in ieder geval bedankt voor de info

• T-Mobile One

Ik wil niet opschepperig over komen (is ook niet de bedoeling) maar ik ben een echte Luxemburg kenner al zeg ik het zelf. Ik heb hieronder een kaartje geplaatst van het spoorwegnet van Luxemburg, je zal zien dat Grevenmacher daar echt niet op staat:

Grevenmacher ligt vlak bij Wasserbillig dat op de groene lijn ligt.

Wil je trouwens foto's van Grevenmacher zien? Kijk dan eens op mijn site op: http://www.wijkman.nl/1105012.php daar tref je een reisverslag mét foto's aan.

Groetjes,

Tim Wijkman / T-Mobile One

www.wijkman.nl

www.wijkman.be

• Lux.Fan

Hoi, hoi,

Voor je treinreis van stad Luxemburg naar Grevenmacher, moet je eens kijken op www.cfl.lu/f/rail/horairesd.htm

Daar kun je in verschillende talen een dienstregeling opzoeken. Ze geven een dienstregeling van luxemburg stad naar Grevenmacher Schoul.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes van een Luxemburg fan

• gilion

dan moet je toch maar ff de boeken er maar opna slaan

grevenmacher heeft wel een station, ik heb er met mijn eigen benen opgestaan

als jij dan blijft zeggen dat grevenmacher geen station heeft, zal ik dat wel zien he als ik er heen ga

ik ga niet af op een kaartje, daar staat nooit alles op namelijk

• T-Mobile One

Ik zie net dat Lux.Fan het ook over een station heeft in Grevenmacher, dus ik ga nu aan mijzelf twijfelen. In Grevenmacher zelf ben ik twee keer geweest, en ik heb zelf geen trein gehoord of station gezien. Verder meen ik mij ook te herinneren dat hier niet eens een spoor naar toe loopt, maar nu ga ik aan mijzelf twijfelen.

Dat kaartje wat ik weergaf, komt van de CFL, de luxemburgse spoorwegen (net als de NS hier in Nederland). Het leek mij dus wel een betrouwbare bron.

Natuurlijk wil ik graag weten of het station er nog werkelijk is én of het station nog in gebruik is, daarom ben ik zelf nog verder op zoek gegaan naar websites.

http://www.kusee.nl/trein/s-grev.htm : deze website geeft aan dat het traject al in 1954 is gesloten

http://www.rail.lu/garegrevenmacher.html : deze website geeft oude foto's van het station van Grevenmacher maar geeft geen recente informatie

Wat het wel kan zijn, is station Merret, dat ligt niet ver van Grevenmacher af… Mogelijk dat dát het misverstand heeft opgeroepen.

Ook op deze spoorwegkaart vind ik niets terug van Grevenmacher. Ik ben heel eigenwijs, maar ik weet eigenlijk voor 90 % zeker dat Grevenmacher zélf geen station heeft dat nog in gebruik is. ;-)

Ik hoor gaar van iemand die eventueel het tegendeel kan bewijzen ;-)

Groetjes,

T-Mobile One