Hotel starten

• Arthur van Heese

Hallo lezers,

Ik ben Arthur van Heese en ben 37 jaar, ik woon mijn hele leven al in Nederland, maar heb al heel lang een droom. Ik zou heel graag een klein familiehotel willen starten, en mijn hart gaat uit naar Luxemburg, dit land is weliswaar een klein land maar o zo mooi. Mijn vraag is dan ook, of iemand weet of er in Luxemburg nog steeds vraag is naar kleine hotels, en of het uberhaupt makkelijk is om als “buitenstaander” Luxemburg binnen te komen, maw hoe is het beleid daarin.

Als er iemand is die mij hier wat meer over kan vertellen, dan hoor ik dat heel graag, bij voorbaat bedankt.

Arthur

• Arjan

Het is wel handig om Nederlanders daar te kennen zodat je wat makkelijker de paden kan bewandelen. Goedkope hotelletjes zijn zeker in trek tegenwoordig nu niemand echt veel geld heeft. Info over migratie naar Luxemburg staat op de pagina. Ik heb er zelf wat familie zitten en die hebben er wel even over gedaan voor alles rond is. Maarjah, meerendeel van de ondernemers in Luxemburg is gewoon Hollander dus…. ;)

• Arthur van Heese

Hallo Arjan,

Bedankt voor je reactie.

Helaas ken ik niemand die in Luxemburg woont, en het onderwerp migratie op deze site is in het frans, dat is net de taal die ik niet spreek, niet echt handig natuurlijk als je iets in Luxemburg wilt starten, maar goed wat niet is kan nog komen. Ken je misschien een site die over migratie gaat die in het nederlands is.

Groetjes,

Arthur

• Arjan

Die heb ik helaas nog niet weten te vinden. Mocht je het zelf tegenkomen, laat het me dan even weten. Dan kan ik die links er ook meteen bij knallen.

Mvgr,

Arjan Olsder

• rocky

nou een groot gedeelte van luxemburg spreekt juist duits en geen frans

dus er moet heus wel een mogelijkheid zijn om daar iets te beginnen

wie weet met wat hulp

maar je kan ook altijd ff bij de ambasade informeren hoe het in z´n werk gaat

• J.H. Bizot

Ga in de stad Luxembourg naar het Gemeentehuis of de K.v.K. en informeer daar.

De juiste weg om vergissingen te voorkomen.