hoe zit dat in Luxemburg?

• luxje

Hallo,

Als Luxemburg- fans zitten wij eraan te denken een stacaravan te kopen, ergens op een leuke camping met een jaarplaats.

Wie heeft hier ervaring mee? Wij hebben nl. wel een aantal vragen voordat we de stap durven te zetten.

Hoeveel ben je per jaar ongeveer kwijt aan staangeld, belastingen e.d.? (ik weet wel dat dit verschilt per camping, maar ben er nog niet achter wat men gemiddeld kwijt is). Is het op de meeste campings mogelijk je eigendom te verhuren?

Alle tips omtrent de aankoop van een eigen (bestaande) stacaravan zijn welkom.

Enne….weet iemand toevallig een leuke site waarop bestaande caravans in Luxemburg worden aangeboden? (kunnen we vast gaan dagdromen).

Alvast bedankt.

• T-Mobile One

Om te beginnen spreken ze op 80 tot 90% van de campings in Luxemburg Nederlands, dus van een taalbariaire is meestal geen sprake.

Om te beginnen zou ik een goede campinggids aanschaffen (van ANWB of ACSI). Daar staan alle campings in Luxemburg in mét de voorzieningen. Kies een op het oog een paar leuke campings uit die stacaravans hebben of verkopen en ga eens een weekje op “rondtocht” langs al deze campings, ga op elke camping een paar dagen staan.

Doordat je er even staat proef je de sfeer op de camping, leer je de omgeving goed kennen en kun je tegelijk informatie vragen over vaste staanplaats mogelijkheden. Terug thuis kun je de keuze maken en ga je met de camping die je het meeste bevalt in zee.

Totaal kosten voor de voorbereiding:

Campinggids: +/- 20 euro

Retourreis Luxemburg: 60 euro (met de auto vanuit Utrecht)

! week stageld: +/- 140 euro

rondtrekken luxemburg +/- 50 euro

Totaal: 270 euro. Valt dus allemaal reuze mee, en een goede voorbereiding is het halve geld!

Groetjes,

T-Mobile One

www.wijkman.nl

• Lux.Fan

Hoi Luxje,

Leuk plan, die stacaravan. Ik kan het je aanraden. Wij hebben al jaren een stacaravan, en het bevalt ons uitstekend.

Om je een idee te geven van het stageld: Op onze oude camping betaalden wij ongeveer 1000 euro per jaar excl. stroom, water, en kosten voor het verwijderen van afval. Dit was een camping zonder al te veel voorzieningen. Nu betalen wij 1200 euro per jaar. Deze camping heeft een zwembad en een bistro waar je wat eenvoudige maaltijden kan gebruiken en gezellig wat kan drinken.

Voor de andere voorzieningen betalen we 20 euro per maand vooruit. Aan het eind van het jaar komt dan de afrekening. Meestal krijg je hier nog wat van terug. Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak en hoe lang je gaat. Verder komt er geen belasting of dergelijke bij.

De camping waar wij nu staan is ook 's winters open. Dus als je dat wilt kun je ook dan nog genieten van je “buitenhuis” Als je dat zou willen, let er dan wel op, dat je een caravan aanschaft, die geisoleerd is, anders kan het erg koud zijn. Wij waren er wel met 12-16 graden onder nul.

Wat er te koop is weet ik niet. Het beste kun je inderdaad, in de omgeving waar je graag zou willen staan, campings bezoeken. Bij de campingeigenaars/beheerders is altijd bekend wat er te koop is.

Ik weet alleen dat camping Fuussekaul in Oberfeulen ook caravans verkoopt, maar of daar ook caravans met al een vaste plaats bij zijn weet ik niet.

In ieder geval veel succes er mee.

• Yvonne Huijbens

Hallo,

Je zou bij mij een weekje een leuk plekje kunnen huren om van daaruit een beetje rond te kijken. Ik verhuur 3 huisjes op een camping in Bourscheid. Deze camping is overigens aanzienlijk goedkoper met de standplaatsen dan Fuussekaul maar ‘slechts’ van 1 mei tot 1 oktober geopend.

Kijk maar eens op mijn website als je wilt: www.logerenluxemburg.nl

Groetjes en succes met het vinden van een droomplekje

• nelleke

hoi,

bedankt voor je reactie, maar….weet jij toevallig ook of het mogelijk is je caravan te verhuren? Dat zal per camping wel verschillen, maar dan weten we in ieder geval of de mogelijkheid er is.

• Lux.Fan

Hoi,

Er zijn wel stacaravans te huur, maar dat is voor zover ik weet altijd per week. En dat zou denk ik wel een beetje kostbaar worden.

Je zou natuurlijk wel voor een week of zo een caravan kunnen huren, om te weten of het je bevalt. Kijk eens op www.luxemburg.startpagina.nl

Groetjes van een luxemburg Fan

• Ivonne

Op camping Simmerschmelz in Septfontaines stonden een aantal stacaravans te koop.

Ze staan ook op de website van de camping.