Hoi Luxje,
Leuk plan, die stacaravan. Ik kan het je aanraden. Wij hebben al jaren een stacaravan, en het bevalt ons uitstekend.
Om je een idee te geven van het stageld: Op onze oude camping betaalden wij ongeveer 1000 euro per jaar excl. stroom, water, en kosten voor het verwijderen van afval. Dit was een camping zonder al te veel voorzieningen. Nu betalen wij 1200 euro per jaar. Deze camping heeft een zwembad en een bistro waar je wat eenvoudige maaltijden kan gebruiken en gezellig wat kan drinken.
Voor de andere voorzieningen betalen we 20 euro per maand vooruit. Aan het eind van het jaar komt dan de afrekening. Meestal krijg je hier nog wat van terug. Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak en hoe lang je gaat. Verder komt er geen belasting of dergelijke bij.
De camping waar wij nu staan is ook 's winters open. Dus als je dat wilt kun je ook dan nog genieten van je “buitenhuis” Als je dat zou willen, let er dan wel op, dat je een caravan aanschaft, die geisoleerd is, anders kan het erg koud zijn. Wij waren er wel met 12-16 graden onder nul.
Wat er te koop is weet ik niet. Het beste kun je inderdaad, in de omgeving waar je graag zou willen staan, campings bezoeken. Bij de campingeigenaars/beheerders is altijd bekend wat er te koop is.
Ik weet alleen dat camping Fuussekaul in Oberfeulen ook caravans verkoopt, maar of daar ook caravans met al een vaste plaats bij zijn weet ik niet.
In ieder geval veel succes er mee.