dagjes uit?

• martina

Over een maand hoop ik op vakantie te gaan naar Luxemburg. Ik zit vlakbij Vianden. Heeft iemand tips voor leuke uitstapjes e.d?

Bedankt alvast!

Groetjes Martina

• Bartheijboer

Als je tips hebt mail je ze danook door aan mij, ik ben over twee weken ook in Luxemburg.

Gr Gerda

• Dj Siena

Clervaux, Luxemburg stad, Ecsh sure, Echternach, Beaufort te veel om op te noemen.

wat wilt u precies gaan doen historische bezoekjes of een actieve vakantie wilt u ook shoppen?

historische bezoeken kunt u o.a. kasteel van Vianden, Beaufort en het oude centrum Luxemburg. route langs de moesel rijden.

actieve vakantie kan bv. kanoen over de sure mountainbiken tennissen, survivelen ect. op div. plaatsen.

shoppen; Luxemburg stad, diekirch, Esch alzette op kleine afstand ligt Trier

dat is veel beter vind ik zelf.

succes.

• nelleke

Bitburg ligt in Duitsland over de grens, en is erg gezellig. Leuk om te winkelen, maar ook om zomaar wat rond te kijken. En in Luxemburg natuurlijk ……..wandelen, wandelen en nog eens wandelen.

Van oorlogs musea had ik mijn buik wel vol, maar het museum in Dikierch is echt een bezoek waard., en kost 5 euro entree, dus dat valt nog wel mee.

Bij Esch sur Sure lig een stuwmeer, misschien ook het bezoeken waard.

In Vianden: het kasteel van Vianden, Ondergrondse waterkrachtcentrale, stoeltjeslift.

In de omgeving van Mullerthal kun je echt heel mooi wandelen. Tegen de rotsen zijn allerlei trappen gebouwd en allerlei kronkelpaadjes hebben bij elke bocht weer een verrassing in petto. Ook is er de waterval “Schiessentumpel” Je komt het vanzelf tegen als je in die regio rondrijdt.

Verder hebben wij ook lekker rondgereden door Luxemburg en genoten van het uitzicht. Veel succes en een prettige vakantie.

PS; Zie hier in een Luxemburg gids dat er de eerste 2 weken van augustus een middeleeuws festival is in Vianden. En ik zie hier ook info over de Luxembourg Card. Die koop je voor 9 euro p.p. per dag of 18 euro tot 5 personen en deze geeft toegang tot 48 toeristische plaatsen + gratis openbaar vervoer. Ze zijn te koop bij campings, hotels, stations of dichtstbijzijnde VVV kantoor. of kijk op www.luxembourgcard.lu