Luxemburg en Portugal?

• Jack

Hallo,

tijdens ons afgelopen bezoek in Luxemburg is ons opgevallen dat er veel Portugese vlaggen hingen voor ramen, of het wapen uit de vlag op muren geschilderd waren en nog meer linken met Portugal.

Het maakte ons nieuwsgierig naar een evt. link met Portugal en de reden ervan.

Kan iemand ons een antwoord geven op deze vraag, want uiteindelijk zijn we het vergeten om te na te vragen.

GR Jack.

• coraV

In principe heeft Luxemburg niets met Portugal.

De portugezen zijn gewoon gastarbeiders.

Overigens zijn de meeste luxemburgers daar helemaal niet zo positief over.

Ook in Luxemburg is de werkloosheid nu groter aan het worden terwijl ze het woord werkloos 25 jaar geleden in het Luxemburgs amper bestond.

• ronald1860

leuk feitje voor op een verjaardag de meeste Portugezen die in Luxenburg woonachtig zijn, wonen in Larochette.

• Expat

Luxemburgers zijn in principe over niemand positief behalve de Luxemburgers zelf. Ik heb gemerkt dat er een zekere mate van tolerantie is voor buitenlanders die Luxemburgs praten dat wel.

De ironie….zonders Portugezen en Italianen zou er niks gebouwd zijn, zonder de buitenlanders die voor banken en Europese instellingen werken zou de nietszeggende vlek op de landkaart die Luxemburg heet niet eens meer bestaan. De Luxemburgers die ik ontmoet heb zijn behalve ondankbaar ook zeer intolerant en racistisch. Ik heb vaak Portugezen gesproken die echt door de politie in elkaar zijn geslagen wat natuurlijk nooit meer te bewijzen is geweest later. Een ander treitertruukje is het fenomeen om rijbewijzen af te pakken en gewoon te houden. Dit doen ze met alle buitenlander waarvan ze het gevoel hebben dat ze ermee wegkomen. Bewijs maar eens later dat het echt gebeurd is. Spreek je Luxemburgs dan zul je met veel wegkomen zoals bijvoorbeeld dronkenschap en autorijden. Er zijn ook schimmige figuren die politieagent in burger zijn. Ze rijden in donkere Audi A6'. Die zijn het vervelendste.

Ik geloof dat ik nooit een irritanter volk dan Luxemburgers ben tegengekomen alhoewel er vast incidenteel uitzonderingen in positieve zin te vinden zullen zijn. Elke expat die ik erover heb gesproken is dezelfde mening toegedaan.

• Willem den Hollander

Ik weet niet wat jij hier nou allemaal aan vertellen ben, ik woon hier, er is geen beter land dan dit, ze zijn streng maar dat mag ook wel, als jij je aan de wet hou is er niets aan de hand, maar dat is overal zo, er bestaat in mijn ogen geen beter land dan Luxemburg, zeker als het om de belastingen gaat, en de salarisen, ben hier niets voor niets gaan wonen, en de mensen zijn zo sociaal dat wil je niet weten, nog nooit probleemen mee gehad, en toen ik hier kwam werken wilden ze me graag hebben wand hun hoeven namelijk geen loonbelasting over mij te betalen, maar ja dat zal jij niet begrijpen, ik denk dat je in de war bent met een ander land of zo, wand wat jij schrijf over dit land is echt niet waar.

Willem

• Tonnie

Het is zoals Willem het zegt ,volgens mij heb je een anderland in je gedachten gehad.Wij hebben al 30 jaar heel veel vrienden en kennisen in Luxemburg en dat zijn allemaal hele fijne mensen .Dus neem ik aan dat je je vergist heb.

Tonnie

• Expat

Willem den Hollander schreef:

>

> Ik weet niet wat jij hier nou allemaal aan vertellen ben, ik

> woon hier, er is geen beter land dan dit, ze zijn streng maar

> dat mag ook wel, als jij je aan de wet hou is er niets aan de

> hand, maar dat is overal zo, er bestaat in mijn ogen geen

> beter land dan Luxemburg, zeker als het om de belastingen

> gaat, en de salarisen, ben hier niets voor niets gaan wonen,

De reden waarom jij in Luxemburg woont is niet relevant. De meesten die in Luxemburg wonen doen dat om de (hogere) salarissen en lagere belasting.

> en de mensen zijn zo sociaal dat wil je niet weten, nog nooit

> probleemen mee gehad, en toen ik hier kwam werken wilden ze

> me graag hebben wand hun hoeven namelijk geen loonbelasting

Als wat jij schrijft zo is dan is dat dus niet sociaal maar belastingtechnisch handiger. Ik ken de Luxemburgers als a-sociaal. Blijf je uit hun buurt dan zul je geen last van ze hebben. Heb je noodgedwongen met ze te maken dan merk je het wel.

> over mij te betalen, maar ja dat zal jij niet begrijpen, ik

> denk dat je in de war bent met een ander land of zo, wand wat

> jij schrijf over dit land is echt niet waar.

>

Waarom zou ik per definitie iets niet begrijpen ? Misschien kun je uitleggen waarom werkgevers over jou geen loonbelasting betalen ? Misschien is dat omdat de werkgever loonbelasting betaalt. De werkgever vult hooguit een deel aan en is ten behoeve van een aantal zaken zoals bijvoorbeeld ziektekostenverzekering, WW etc… Belastingen liggen in Luxemburg wel lager, dat klopt wel.

> Willem

• Expat

Woon jij in Luxemburg ? Ik wel in elk geval. Misschien vergis jij je dus wel.

• Expat

Het valt mij op dat je een Nederlandse provider hebt. Woon jij wel in Luxemburg ?

• Tonnie

Met jou ga ik geen discussie verder over de Luxemburgers je ben te negatief.

Een goede raad wil ik je wel geven blijf jij maar weg in Luxemburg.

Tonnie.