camping aan riviertje

• anne

Voor komende zomer zoeken wij een leuke camping met staanplaatsen aan het water. Op www.camprilux.lu hebben we er een aantal zien staan maar elke website ziet er mooi uit. Heeft iemand ervaring met zo'n camping?? Alle tips zijn welkom.

• cor van uden

Beste Anne, een goede vraag van je maar ik zal het proberen te omschrijven de verschillen van de campings in het noorden en wat meer zuidelijker (aan een riviertje) in het noorden de streek vanaf Esch-sur-Sûre erg rustig en omgeven door zeer velen bossen met als riviertje de bovenSûre, rustige natuurlijke camping

plaatsjes zijn b.v. Esch-sur-Sûre,Heiderscheidergrund, Dirbach, Tadler enz.

dan richting het zuiden het gebied vanaf Diekirch tot aan Echternach is het gebied van de beneden Sûre, het ligt iets centraler om eens te gaan winkelen in de wat

grotere steden en het ligt tevens wat gunstiger om uitstapjes te maken naar Duitsland ook denk ik dat hier voor de jeugd iets meer te beleven valt in de avonduren alleen al om het feit dat de campings er talrijker zijn en qua omvang iets groter zijn een nadeeltje is: het zwemwater is er niet zo schoon als in het noorden

omdat onder Ettelbruck de Sûre samenkomt met het uit Frankrijk komende riviertje

de Alzette.

Dan rest er nog het gebied rond de plaatsjes Kautenbach,Willerwiltz, Lellingen deze

liggen ook midden in de natuur en aan riviertjes.

Dus kijk zelf maar op je gemak er is keuze genoeg.

met vr.groet.

CVU

anne schreef:

>

> Voor komende zomer zoeken wij een leuke camping met

> staanplaatsen aan het water. Op www.camprilux.lu hebben we er

> een aantal zien staan maar elke website ziet er mooi uit.

> Heeft iemand ervaring met zo'n camping?? Alle tips zijn welkom.

• Arnold

Camping Um Gritt in Bourscheid, één van de mooiste! Sta er al jaren, en mega goed vis water. www.camp.lu

Groet

Arnold

• Willem den Hollander

Hallo Anne

Ik weet een hele leuke camping in het noorden, maar kijk zelf maar www.valdor.lu

Er is ook nog een leuke camping tussen Remich en Schengen in aan de Moesel, als je hier meer over wil weten mail me dan maar.

Groeten Willem