Wonen in Luxemburg

• Alex is weg van Luxemburg

Hallo mensen,

Wij, mijn vrouw, kinderen, beestenbende en ik, over ongeveer twee jaar in Lux gaan wonen en werken. Wij staan momenteel op een camping in Steinfort, net over de belg/luxemburgse grens. Wij zouden ook graag in deze omgeving gaan wonen. De omgeving en de mensen zijn hier geweldig. Ik zou graag van inwoners willen weten hoe het hier, in Luxemburg, vergaat wat betreft de gezondheidszorg, verzekeringen, belasting en wat al niet meer wat we hier in Nederland ook allemaal hebben. Ik ben druk op internet aan het snuffelen naar deze informatie, maar van wie kan je de beste informatie krijgen?…………..inderdaad van de bewoners zelf. Ons gezin bestaat uit 5 personen. Mijn vrouw werkt voor een kinderopvang centrum. Zij is en soort oppas dienst. Mijn kinderen zitten allen nog op school, in de leeftijden 5, 13 en 15. Ik werk als grafische vormgever, wat ik in Lux graag zou voort willen zetten. Zo een heel verhaal met eigenlijk een oproep aan bewoners van dit schitterende land.

Ik hoor graag wat van jullie

Alex

• Linda

Hallo Alex,