Gek op luxemburg.

• Wiel Van Heumen

Wie heeft een leuke autoroute in luxemburg,wij komen veel in luxemburg ,speciaal voor de gastvrijheid en de natuur ,kastelen ,landschap enz hier veel foto's gemaakt.

Vriendelijke groeten uit Limburg ,Wiel van Heumen.

• GSM Helpdesk Nederland

Het leukste om is het om gewoon zelf een route samen te stellen. Het klinkt misschien ongelovig, maar in een dag kun je rondom heel Luxemburg rijden. NIet dat je dit moet doen, daar is het veel te mooi voor, maar je kunt meerdere plaatsjes op één dag bezoeken, omdat het vaak maar om kleine dorpjes gaat.

Ik heb zelf een keer een rondrit samengesteld vanuit Echternach. Ik pak een hoofdroute (N10) en heb die helemaal naar het Noorden afgereden. Omdati k in Tintesmühle kennissen heb, ben ik even van de route afgeweken en ben daar vervolgens langs gereden. Vanuit Tintesmühle ben ik vervolgens doorgereden naar Esch sur Sûre en Bourscheid. Vanuit Bourscheid weer terug naar Echternach. Dit was een zeer indrukwekkende route (veel “passen”, haarspeldbochtjes, vergezichten en super mooie natuur). Ik raad zeker aan om in het Ardennengebied van Luxemburg, met name het gebied van de boven Sûre en het gebied van klein Zwitserland (rondom Echternach te bekijken.

Ik ben eigenlijk eerder geneigd te zeggen dat een fietstocht of een wandeling nog meer loont, maar met de auto kun je ook hele mooie routes maken.

In de meeste souvenierswinkels is een boekje over Luxemburg te koop, hierin staan vele kleurenfoto's van bijna alle dorpjes in Luxemburg. Koop dit boekje eens, kost een paar euro en je weet meteen wat er waar te doen is en krijgt al een goede indruk hoe alles er uit ziet. Op mijn website: http://www.wijkman.nl/index2.php kun je onder het knopje “Luxemburg” vele foto's van dorpjes en stadjes in Luxemburg zien, wellicht ook een goed beginpunt.

Groetjes en veel plezier!

Tim Wijkman

• Yvonne

Beste Wiel,

Las zojuist je oproepje en de uitgebreide bijdrage van Tim. Ik sluit me helemaal bij hem aan, de Luxemburgse Ardennen zijn prachtig en als je tijdens een van je autotochtjes een idyllisch plekje zoekt om te overnachten kun je dat doen in onze Bed & Breakfast ‘Rozengeur & Maneschijn’.

Misschien tot ziens?

Groetjes, Yvonne

www.logerenluxemburg.nl

• Wiel Van Heumen

Beste Yvonne,

Leuk dat je reageer,en zullen zeker langs komen als wij beslissen te ovenachten.

Groetjes..Wiel.

• Ger &Will

Dag Wiel ,een fijne kerst nog. Als je eens in de buurt van een info hokje komt moet je eens stoppen.Daar liggen mooie foldertjes maar ook een touristisch kaartje van Luxemburg ,aan de achterzijde staan diverse routes: familie,museum ,kastelen,motor rondrit.. Het best bijgehouden infohokje wat het geheel jaar toegankelijk is vindt ik wel achter Vianden net voor het plaatsje Bettel.Dit ligt bij het bruggetje naar Duitsland.Zelf tour ik ook graag door Luxemburg. Succes Ger

• Wiel Van Heumen

Dank je wel Ger, een goede tip dat zullen we zeker doen.

Wij zijn regelmatig in luxemburg omdat het daar zo mooi is voor foto's te maken,

ik zeg vaak “ik hou van limburg en ben gek op luxemburg”.

Nog maals dank. vriendelijke groet Wiel&Lillian………………………………………….

• Monique

Een wel heel late reactie, maar ik heb dit alles nu pas ontdekt op internet.

Ik zeg met klem: In love with Luxemburg!!

Ik hou van dit landje, van de mensen, van de taal. Ik denk dat ik in een vorig leven Luxemburgse ben geweest.