Walensbongert

• beppie

wie o wie heeft ervaring met / op deze camping in Troisvièrges?

Erg weinig reviews over te vinden, maar het lijkt me een heel aardige camping. In ieder geval tegen een zeer gunstige prijs. (in vergelijking met de geprezen Fuussekaul, Birkelt en Nommerlayen).

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen!!!

Alvast bedankt

Beppie

• Ger

Beppie, dat is inderdaad een leuke camping. Ligt in een mooi plaatsje waarvanuit je vanalles kunt ondernemen. Er is een zwembad en een snackbar. Ik heb er een poosje in de buurt gewoond (Biwisch). Het enige nadeel is dat het direct aan een doorgaande spoorbaan is gelegen. Maar daar wen je snel aan. Troisvierges (de drie maagden) is een leuk dorp(je). Het bestaat uit een lange winkelstraat. Vanuit Troisvierges zit je zo in Clervaux, leuk om een keertje te doen.

Mocht je meer specifieke info nodig hebben laat het gerust weten. Ook kan je veel info krijgen bij de Luxemburgse VVV: www.ont.lu

Groet, Ger

• beppie

Meer info is altijd welkom natuurlijk!

Hier komen alvast een paar vragen die me zo invallen:

Is er ook een restaurant (in het dorp?). En zwembad, is dat nu gratis of met entree, want dat staat op iedere site weer anders…

We hebben 2 dochters, van dan 6,5 en bijna 3 jaar. Is er iets te doen voor hun?

En dan, als laatste, zijn we heel benieuwd naar het sanitair….

en o ja, gewoon een luie vraag (want dat kan ik vast wel ergens opzoeken): hoe lang rij je erover? (Wij wonen in de buurt van Sittard.)

Alvast bedankt!

Groetjes Beppie

• Ger

Beppie,

De camping heeft een eigen website: www.walesbongert.lu

Het vetreft een oude camping die wel met z'n tijd is meegegaan. Leuke ambiance, de campingplaatsen zijn redelijk ruim. Er is een klein kinderspeelplaatsje met diverse speeltoestellen. Het zwembad was vroeger bij de prijs van een overnachting inbegrepen; op de site zie ik dat er voor betaald moet worden. Dat kan je misschien beter even navragen; misschien telt dat alleen voor mensen buiten de camping. Het sanitair bestaat uit een sanitairunit op de camping; eenvoudig maar goed onderhouden en vooral schoon. In de buurt zijn diverse hotels, restaurants en café's, en ook voor de nodige boodschappen kan je er terecht. Bovendien vind je vlak in de buurt bij de grensovergang Belgie-Luxemburg veel tankstations die vrijwel allemaal een supermarkt herbergen. Vergeet inderdaad niet te tanken voordat je het land verlaat; de benzine is er erg voordelig (momenteel 0,87 euro).En ook rookwaren schijnen voordeliger te zijn, maar aangezien ik niet rook kan ik je daar niets over vertellen.

Mocht je wat langer gaan is het zeker aan te bevelen het landje te gaan verkennen.

Bij voorbeeld een dagje naar het Müllerthal, een prachtige rostachtige streek in de buurt van Diekirch-Echternach. Dan kan ik je de regio Esch-sur-Sure aanbevelen met z'n prachtige panorama's. En ook de hoofdstad Luxemburg is zeer de meoite waard.

Bij www.ont.lu kan je onder het kopje “commande de brochures”allerlei info over het land opvragen. deze worden je (kostenloos) binnen enkele dagen toegezonden.Vergeet het kaartje “carte touristique” niet, erg handig voor rondritjes in het land.

De rit naar Troisvierges duurt een kleine 2 uur. Zelf woon ik in Heerlen en ga regelamtig (ook voor een daje uit) naar Luxemburg. Vanuit mijn voordeur tot de Luxemburgse grens is het 116 Km. Je kunt via de autobaan gaan (Maastricht-Luik-Verviers). Dat is inderdaad makkelijk maar zeker niet sneller (en mooier). Ik rij altijd via Vaals-Gemmenich-Eupen-BaraqueMichel-Malmedy-St-Vith-Wemperhardt. Duurt even lang maar is een erg mooie rit met veel natuur.

Goed, weer even wat info. Laat het gerust weten wanneer je nog iets wilt weten. aangezien ik er geruime tijd heb gewoont heeft Luxemburg m'n hart gestolen en raak ik er niet over uitgepraat.

Groetjes en alvast veel vakantie(voor)plezier.

Ger

• beppie

Ger, reuze bedankt voor alle info.

Ik heb inmiddels geboekt. We gaan 10 dagen in juli, en we hebben een plaats vlak bij de ingang (dus zo ver mogelijk van het spoor af).

Waarschijnlijk gaan we met of rond pasen een keer op en neer om het met eigen ogen te bekijken.

We hebben overigens een XL plaats genomen, die zijn ca. 120 m2.

En ook heb ik diverse dingen aangevraagd bij die VVV, maar daar heb ik nog niets van binnen. Ik wacht dus af.

Nogmaals heel erg bedankt!

Groetjes Beppie

• Ger

Hé Beppie, hartstikke leuk. Ik denk dat jullie het er wel naar de zin zullen hebben. Zeker als het weer een beetje meewerkt. De folders van het ONT zullen wel binnen een paar dagen aankomen; het is ook daar carnaval geweest en dan gaat alles op z'n elfendertigs moet je maar denken.

Mocht je nog iets willen weten over Troivierges (wat trouwens 3 maagden betekent) of over het land laat gerust iets weten.

Groet, Ger

• bas

Hoi,

Slechte camping inmiddels !

Nadat freddy en martha shaffer weg zijn en de familie Douwes, is deze camping ERG achteruit gegaan, de beheerders die er afgelopen jaar zaten waren zakkenvullers !!!! Kom er zelf al 16 Jaar lang van april tm september elk weekend !!, steeds weer op camping Walensbongert in Troisvierges. Heb hier zelfs nog enige tijd gewerkt ( 4 jaar ). Komend jaar gaan wij dus ook niet meer voor het eerst in 16 jaar ! Geloof dat er wel weer nieuwe beheerders zijn vanaf komend seizoen !

M.v.g

Bas

• beppie

Ojee, dat klinkt niet zo veelbelovend….

Ik hoop dat het inmiddels weer meevalt, ik heb namelijk gereserveerd, en het formulier was ondertekend door <> …. Zegt je dat iets?

Wij hebben een plaats helemaal aan de ingang van de camping (150 geloof ik…. Valt daar nog iets over te zeggen? (ik denk dat ik nu nog wel kan ruilen misschien…)

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groet Beppie

• beppie

Hmmm, van de VVV nog steeds niks ontvangen… Nog steeds blijven afwachten? Of even opnieuw aanvragen…. Ik wacht nog een weekje…

Groet Beppie

• Ger

Vreemd, ik heb de ervaring dat de info binnen een week aankomt. Misschien nog maar eens aanvragen…..

Je kunt ook het Luxemburgs verkeersbureau in Den Haag bellen of mailen. Ook dan heb je het binnen 2-3 dagen in huis.

Luxemburgs verkeersbureau

Nassaulaan 8

2514 JS Den Haag

tel.: 070 – 3649041

fax: 070 3563303

Email: info@verkeersburo-Luxemburg.nl

Openingstijden:

van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur

Internet:http://www.ont.lu

Groet, Ger