Pluim

• Yvonne

Dit is een welgemeende pluim voor Ger.

Ik vind het erg leuk om elke keer te lezen hoe actief je bent op dit prikbord. Je voorziet heel veel mensen van goede tips en uitgebreide antwoorden op de vragen.

Hoop je nog vaak te lezen!

Groetjes, Yvon

• ger

Bedankt……Ik ga er bijna van blozen…….

Zoals ik reeds meerdere keren schreef heeft Luxemburg een speciaal plekje in m'n hart veroverd. Ik ben er als kind opgegroeid (heb er bijna 10 jaar gewoond) en kom er nog steeds erg graag. En dat doe ik dan ook nog steeds en vrij frequent. Ik woon zelf in Heerlen en ben er dus binnen de kortste keren. Een dagje op en neer voor een mooie wandeling, een weekje in een vakantiehuisje of zomaar een bezoekje aan Diekirch. En na al die jaren heb ik nog steeds het gevoel “thuis te komen” als ik de grens bij Wemperhardt weer ben overgestoken. De mooie natuur, de gastvrije en bourgondische bevolking en vooral de relaxde manier hoe men er met elkaar omgaat spreken mij zeer aan.

Fijn dat mijn reacties op dit forum zo op prijs worden gesteld. Voor mij een reden om zo door te gaan en hopelijk nog vele (aspirant)-Luxemburggangers van leuke tips te voorzien.

Groet,Ger

• Linda

Hoi Ger,

Even een vraagje hoe zit het met de Luxemburgse taal ben je die ook machtig?

En ken je je uit met het hele land of alleen met het noorden?

Linda

• ger

Hallo Linda, toen ik als kind naar Luxemburg kwam had ik de Luxemburgse taal spelenderwijs binnen no-time onder de knie. Bij kinderen gaat dat natuurlijk veel sneller dan bij volwassenen. Nu ik echter alweer een hele poos terug in Nedeland ben is het “Letzeburgisch schwetsen” duidelijk niet meer wat het was. Door veel via de schotel naar RTL te kijken probeer ik het echter zoveel mogelijk in stand te houden.

Je vraagt of ik me in het hele land uit ken. Nou, “uit kennen” is wel een groot woord; alhoewel Luxemburg een klein land is en ik er regelmatig kom zijn er nog vele plekjes waar ik blijkbaar nog nooit was. Zo kwam ik onlangs in het dorpje Lellingen, vlakbij Wilverwiltz. Een ontzettend leuk pittoresk dorpje, ver weg van de doorgaande wegen en dus niet zo vanzelfsprekend om doorheen te rijden.

Ik heb geen echte voorkeuren voor bepaalde gebieden in het land, maar het Müllerthal is wel één van de favorieten. En in de zomer de Moeselbuurt. Eigenlijk is elke regio mooi op z'n eigen manier. Het gedeelte onder de hoofdstad spreekt me echter het minst aan omdat er daar toch minder natuur is en de industrie er te aanwezig is.

Groet, Ger

• Linda

Hallo Ger,

Dank je wel voor je reactie

Groetjes Linda