Hoi,
Een beetje late reactie misschien, maar we zijn net weer terug van een heerlijke wandelweek in Beaufort.
Wij gaan al jaren (vier volwassenen, 3 honden), naar Luxemburg, eigenlijk altijd in de buurt van Beaufort.
Je kunt in Echternach, en vast ook in Beaufort een wandelkaart (van klein zwitserland) kopen en daar doe je echt jaren mee, het is een topokaart met wandelingen erop aangegeven, welke ook nog eens gemarkeerd zijn. Ook die natuurwandeling van jou staat er op aangegeven….En hij kost 2,50 !!
Wij zaten nu op een goed bungalowpark in Beaufort, van waaruit ook wandelroutes lopen, normaal rijden we meestal eerst een stukje (want dan zaten we in Dillingen)maar nu hebben we bijna alleen vanuit Beaufort wandelingen gemaakt.
Ik ben echt helemaal gek van dat gebied, de contrasten vind ik erg mooi en ook dat je rustig 4 uur kunt lopen zonder iemand tegen te komen. Ik zou er zo gaan wonen, dus als iemand wat weet :-)
Wat mij nu wel opviel: wij hebben tijdens het wandelen 3 dode dassen gezien en een dode vos, zo langs het pad. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. We zien wel veel dieren (eekhoorns, herten, vossen), maar dassen nooit en zo raar langs het pad, alsof ze vergiftigd waren ofzo.
Oja, we gaan als traditie ook altijd een keertje naar chinees restaurant Jardin D´amandes in Echternach, ligt aan de weg die richting Echternacherbruck gaat, vlakbij een museum voor volkenkunde ofzo. Ik vind het persoonlijk een aanrader, goeie vriendelijke bediening, leuke menu´s en lekker en goed eten.
Groeten,
Nienke