In september zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd en wij willen ze n weekendje Luxemburg geven samen met ons. Waar is het het mooist Luxemburg stad of Echternach en welk hotel midden in het centrum raden jullie ons aan.
Hoi Denise,
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Echternach en omgeving. Dat neemt niet weg dat de Stad zelf ook heel mooi is. Wat wil je in het weekend plannen?
Als je in de omgeving van Echternach wilt zijn dan kijk eens op deze site misschien vind je daar je hotel naar keuze: www.hotelreunis.lu
Vanuit Echternach ben je trouwens zo in Luxemburg stad.
Waar houden je ouders en jullie zelf het meest van? Wandelen, winkelen etc.
Als je zegt we willen wandelen dan zou ik zelf meer voor Echternach kiezen en voor winkelen dan is de stad meer iets voor jullie.
Linda
Ik raad ook Echternach aan, leuk klein stadje tussen de heuvels op de grens met Duitsland. Vanuit Echternach kun je elk half uur met de bus naar Luxemburg, de prijzen zijn zo laag dat het loont de auto te laten staan. Luxemburg is vanuit Echternach 35 kilometer.
Echternach licht er al mooi bij. Vorig jaar is een hotel afgebrand bij de Kiosk, maar die zijn ze helemaal aan het restaureren. Op het grote plein liggen een aantal “vervallen” huizen, daar staan nu grote schermen voor met begroeiïng waarvoor nu ook een terrasje staat, maakt de sfeer weer gezellig. Ja en in echternach kun je heerlijk terrasjes zitten en mensen kijken ;-).
Qua hotels hoef je je in Echternach ook geen zorgen te maken. Die zitten er zat. Ik raad Hotel La Poëte of Les Ardennes aan. Ook een mooi hotel zit naast de basiliek, (kijkt uit op de rechterkant van het gemeentehuis) alleen daar ben ik de naam van kwijt.
Groetjes,
Tim Wijkman
Hoi Tim,
Het hotel wat jij bedoelt zou inderdaad gerenoveerd worden maar sinds dat het afgebrand is is er eigenlijk niks meer aan gedaan. Dat zelfde geld voor het restaurant de Markies waar de houten borden voor staan. Deze staat er nu al 10 jaar zo bij en ik kan je vertellen dat het de inwoners wel een beetje stoort. het was de bedoeling om er appartementen uit te maken en onderin zou er een bank komen( zucht weer een bank)
Groet Linda
Ik begrijp dat jij in Luxemburg / Echternach woont? Ik kom er al zo'n 8 jaar en het heeft me inderdaad pijn gedaan om Echternach (en met name het centrum) zo achteruit is gegaan, echter was het wel een opfleuring dat dit jaar de bloembakken al zo vroeg gevuld zijn en ze de “viezigheid” een beetje weg aan het werken zijn.
Het hotel dat afgebrand is, staat nu in de steigers, dus volgens mij zijn ze er nu wel aan het werk, maar dit kan ook “verberg techniek” zijn natuurlijk.
Wat betreft die gebouwen op de markt, is er geen mogelijkheid die gebouwen te kopen als particulier (of wellicht betere vraag: zijn die gebouwen nog te redden voor een leuke prijs?), Anders zou ik er graag komen wonen ;-)
Groetjes,
Tim Wijkman
dat was toch geen hotel die staan aan de overkant hierin zouden appartementen moeten komen maar er is nog bitter weinig gebeurt.
het pand wat afgebrand was, was cafe Octav. misschien dat er boven een Hotel zat maar volgens mij niet.
Ja Hotel Markies daar stoor ik mij nu toch ook wel aan. daar wordt echt niks aangedaan en met die houten schotten + terras ervoor wordt je ook niet blij van.
Echternach begint toch wel inderdaad minder te worden en er wordt te weinig gedaan om toeristen te houden. en dat is zonde het is misschien wel 1 van de mooiste gebieden van Luxemburg.
groet Ronald
Hoi Piepelooi,
Ik denk dat als je de Markies wil kopen je eerst alle banken in Echternach moet overvallen wil je dat kunnen betalen. :-))
Nee zonder dollen de markies zou qua vraagprijs wel eens boven de Miljoen euro kunnen gaan zitten. Als je nagaat dan een appartement huren al zo gauw 1100 euro kost en een huis al zo gauw rond de 450.000 euro dan weet je wel wat een pand zo groot als de markies moet opbrengen.
Linda
Woon nu in Bollendorf-Pont. Maar stond heel vroeger met mijn ouders op Camping Alferweiher in Echternach.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?