kan iemand met vertellen hoe je het handigste met de trein van uit maastricht in luxemburg komt? via luik.. of duitsland?
Je moet van maastricht met de stoptrein naar Luik. In Luik vertrekt elke 2 uur een internationale trein rechtstreeks naar Luxemburg. De trein stopt op vele stations in Luxemburg, dus ook handig als je elders in Luxemburg moet zijn. Neem zeker ook een camera mee, want de route is adembenemend mooi! Ik heb hem zelf ook al 3 keer gedaan. Indien je na de vakantie nog meer info en beelden van deze treintocht wil hebben, bezoek dan eens de site van de EO ( http://www.eo.nl ) en ga opzoek naar Rail Away, DVD 19. Hier staat dit traject in omgekeerde richting (Luxemburg - Luik) ook op.
Groetjes,
Tim Wijkman
Hoi Sandra,
Vele jaren terug ben ik een paar keer met de trein naar Luxemburg/Wiltz gegaan. Vanuit Maastricht gingen we via Luik naar Clervaux, Koutenbach naar Wiltz. Koutenbach<>Wiltz is een leuk heenenweerboemeltje!
Let wel op als je terug gaat of er geen onderhoud aan het spoor is, want dat kan een giga omweg zijn en een hoop wachttijd.
Toen, 08.00 uur vertrek uit Wiltz en 's avond 20.15 uur in Venlo en dat met een vette kater van de afscheidsavond.
Was geen lolletje en zeker niet dat we de fietsen ook nog moesten meeslepen. Moet wel eerlijk zeggen dat waar we stranden, dat de spoormeneer het tot op de minuut heeft uitgezocht voor ons om in Venlo te komen. Was een hoop geblader in diverse spoorboeken en zelfs een paar telefoontjes. Kunnen ze bij de Nederlandse firma Nooit Stipt een voorbeeld aan nemen.
Ook lijkt het me niet onverstandig om te bekijken of het financieel aantrekkelijk is om een zg dagkaart te kopen (als die nog bestaat) in Luxemburg. (Weet iemand dat?) Clervaux ligt redelijk in het noorden van Luxemburg en zodoende kan je een groot stuk reizen met die goedkope dagkaart, die niet alleen voor het spoor geldig is, maar ook voor de bus.
Buiten die kaart hoef je dus alleen het stuk van je woonplaats naar de grens (al dan niet met een Nederlandse kortingskaart, OVV kaart) het stuk Belgie te betalen. Misschien wat uitzoekwerk, maar volgens mij ook een stuk goedkoper.
Fijne vakantie en goede reis, Yaniz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?