Winkelgelegenheden

• Sharon Lohuis

Goedemiddag allemaal,

Bedankt voor de reacties op mijn vorige vraag.

Weet iemand misschien waar goede winkelgelegenheden zijn in de buurt van Beaufort? Zoals supermarkten, Slagerijen etc?

Ook zijn aanraders voor mooie plekken in Luxemburg altijd welkom!

We kennen natuurlijk Het Müllerthall, Esch sur Sure etc. maar het gaat in dit geval om de plekjes die bij toeval ontdekt zijn door jullie!

Groetjes Sharon

• Ger van der Waal

Sharon, zoals je weet is het in Luxemburg niet, zoals in Nederland, dat er op elke hoek van de staat supermarkten zijn. In Beaufort is het hoognodige echter te krijgen in onder andere een kleine supermarkt, bakker, slagerij en dergelijke.

In het wat grotere Diekirch zijn er op dat gebied meer mogelijkheden. Daar zijn meerdere grotere supermarkten. Mocht je tijdens je vakantie door het land gaan toeren kom je verschillende grote supermarktketens tegen (Grand-Bazar - Cactus).

Kortom, je koelkast krijg je wel gevuld hoor!

Voor wat betreft leuke plekjes: zelf vind ik de buurt rond Holtz en Perlé, en dan tot aan Arsdorf en Koetschette, erg mooi. Dat ligt in de buurt van het Belgische Martelange. In deze regio werd in het verleden leisteen gedolven in de mijnen. Stukken daarvan vind je nog steeds in de beekjes en langs de wegen.

En dan, maar dat heb ik onlangs pas ontdekt: de hele regio rond Bourscheid. Bourscheid is voornamelijk bekend door z'n mooie burcht, maar ook de gehele omgeving is adembenemend mooi. Ga bijvoorbeeld eens wandelen bij het stationnetje van Michelau……

Tja, en zo kan ik nog wel even doorgaan…..Luxemburg is nu eenmaal een prachtig land.

Kijk, als je dat tenminste nog niet hebt gedaan, maar eens op m'n website.

Groet,

Ger van der Waal

http://www.wageral.nl