Welke plaats is het leukst?

• Erik77

Beste Luxemburg-kenners:

Welke plaats in Luxemburg is het leukst om te gaan kamperen en als uitvalsbasis te gebruiken om het land te verkennen?

Ik begrijp dat dit een nogal algemene vraag is, dus ik zal het nog iets verduidelijken: we zoeken een levendige plaats (maakt niet uit of het heel toeristisch is), met veel restaurantjes, terrasjes, winkeltjes etc. Het liefst met een beetje jong publiek.

Ik dacht zelf aan Diekirch, Vianden of Echternach. Welke van deze drie (of nog een andere plaats) raden jullie aan?

• Dj Siena

Echternach vind ik persoonlijk het leukste. Vianden is klein wordt compleet uitgemolken door Nederlandse ondernemers met schandalige prijzen en daar is verder ook weinig te beleven.

Diekirch is ook goed te doen daar zijn aardig wat faciliteiten en winkels . tevens liggen alle grotere plaatsen vrijwel in een cirkel van ongeveer 30 km om Diekirch heen wat een mooie uitval basis kan zijn.

Echternach heeft eigenlijk van alles wel wat in de juiste verhoudingen wel is de toerisme daar minder aan het worden. .

er liggen veel leuke plaatsen in de buurt van Echternach zoals Grevenmacher, Wasserbillig, Beaufort en Trier . en de omgeving is erg mooi rond echternach.

groet

Ronald

• nelis

Dat Echternach de leukste plaats is kan ik beamen. Veel leuke restaurantjes, winkels, terrassen, e.d. Diekirch is zeker wel een boezoek waard en als je van musea houdt, dan moet je eens gaan kijken in het oorlogsmuseum (ben de officiele naam even kwijt) Ik had die oorlogsmusea wel gezien, maar deze is echt heel mooi en uitgebreid. Grevenmacher (in de Luxemburgse wijstreek) is ook heel leuk. Veel plezier in ieder geval!

• nelis

Was nog wat vergeten……wat je zeker gezien moet hebben is Mullertal. Als je van wandelen houdt moet daar eens gaan kijken. Een hele mooie wandelroute langs rotsen e.d. met heel veel trappen en bruggen.

• Erik77

Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt dus op naar Echternach volgende week!