We zijn terug (13 t/m 23 juli 2005), en ik had beloofd te melden hoe het was.
De eerste dagen was het erg warm en waren we heel blij dat het zwembad aan de camping ligt. Daar hebben we dus een paar dagen rond gehangen. Net zwembad, met eetgelegenheid. Geen douches, wel wc, onderhoud redelijk goed. Je moet er wel apart voor betalen. Kinderen 1,25 (vanaf 5 jaar) en volwassen 2,50 geloof ik… Je kunt ook 10-rittenkaarten kopen (hadden wij in onze overmoed ook gedaan…). Eetgelegenheid is in handen van Nederlands-Luxemburgs stel en is erg gezellig en goed. In de tijd dat wij er waren wel nog redelijk rustig…
De camping heeft in korte tijd een aantal beheerders gehad, maar die er nu zitten zijn, in mijn inschatting, blijvers. Ze willen de camping terug naar gezinscamping hebben, dat betekent oa dat het om 22 uur stil moet zijn, en de plaats waar wij stonden was dat ook het geval! Het sanitair is (meestal, ligt ook aan de laatste gebruiker voor je nauurlijk) netjes. De toiletten zijn vrij toegankelijk, er is wc papier, zeep en handdoekjes, ook een föhn. De douches en afwasgelegenheid is bereikbaar met een SEPkey. Wij kregen 600 punten voor 5 personen (3 volwassenen en 2 kinderen) voor 10 dagen. Alle heet water kost punten, maar het gaat niet heel erg snel. Een douchebeurt loopt niet over de 10 punten, dan moet je er echt al lang onder blijven staan. (uiteraard kaartje eruit als je je haren en lijf inzeept). 20 euro borg per key en die krijg je uiteraard weer terug. Je kunt punten bijkopen, maar dat is bijna nooit nodig.
Het is een camping met “verdiepingen” (dat betekende voor ons een heel eng trapje op en af naar de toiletten) en deels zijn de plaatsen afgebakend met een haagje. Voor (kleine) kinderen heel duidelijk, en het ziet er erg netjes uit. Ook veel honden. Er loopt een beekje (Woltz) over de camping, die is niet bedoeld om te vissen. De kinderen maken er dammetjes in en vonden er krabbetjes/kreeftjes (?). Heel leuk.
Onze plaats was helemaal bovenaan de camping. Vlak bij de ingang. Heerlijk onder de bomen, wat vooral in de hete dagen een genot was. De eekhoorntjes ontbeten gelijktijdig met ons! Maar àls we volgend jaar teruggaan gaan we toch liever wat dichter bij de speeltuin en zwembad staan (ivm de kids van (nu) bijna 3 en 6 jaar). Maar dat betekent weer dat je aan het spoor staat. Bovenop de berg echter hoorde je het verkeer over de weg steeds langskomen. Ach, je went eraan. Het stromende water vond ik persoonlijk vervelender (daar moet ik van plassen).
Er is ook een speeltuin, redelijk goed onderhouden, en ook toegankelijk voor de kinderen uit het dorp.
Animatie voor de kinderen is er minimaal 1x per dag, meestal vaker. En als er niets is, dan hebben ze boven het sanitair nog ruimtes; daar is een kamer waar de kleinsten kunnen spelen, een grotere kamer waar ook een voetbaltafel, dart en nog iets staat, een tv (met video) en gezelschapsspelletjes. En rondom kun je gezellig, maar wel krap, zitten met een drankje en een broodje.
Kortom; een camping die zeker aan te bevelen is, vooral voor mensen met jonge kinderen!!!