Streekgerecht uit Luxemburg

• Creemers Katrijn

Hallo

Ik ben animatrice in een rusthuis. Wij maken deze zomer met onze bewoners een reis doorheen België in het kader van 175 jaar België. Omdat wij met onze bewoners niet naar de provincie te gaan proberen we de provincies in ons rusthuis te introduceren. Eén van de activiteiten is het maken van een typisch streekgerecht samen met de bewoners.

Ik ben dus op zoek naar het recept van een typisch Luxemburgs recept dat ik samen met de bewoners zou kunnen klaarmaken.

Hopelijk kan er iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.

Katrijn Creemers

Animatrice

• Linda

Euh in het kader van 175 jaar Belgie, is misschien een Belgisch gerecht toepasselijker. :-))

• Creemers Katrijn

Beste Linda

We koken het hele jaar door en proberen regelmatig typisch Belgische gerechten klaar te maken. Omdat we nu met dit project bezig zijn, zijn we op zoek naar de typische streekgerechten zodat onze mensen iets nieuws kunnen leren en iets lekkers aan de streek kunnen linken.

groeten

Katrijn Creemers

• Linda

Hoi,

Ja dat snap ik. Alleen wat ik niet begrijp is wat Luxemburg met 175 jaar Belgie te maken heeft? :-)) We zijn benelux maar Luxemburg is onafhankelijk en een Luxemburgs streekgerecht is iets wat men in Belgie niet eet :-))

Groetjes Linda

PS Judd mat gaardbounen is trouwens typisch Luxemburgs

• Ger van der Waal

Ik denk dat Katrijn aanneemt dat dit prikbord over de Belgische provincie Luxemburg gaat (want die bestaat natuurlijk ook). Ik zie namelijk aan haar IP-adres dat ze vanuit België mailt.

Zoals ik het begrijp is er elke keer een andere Belgische provincie of omgeving aan de beurt, en nu dus de provincie Luxemburg.

En dus zoekt ze nu een typisch gerecht uit die provincie.

Misschien zijn er ook wel typische gerechten die aan beide kanten van de grens gemaakt worden.

Ik zou het in ieder geval niet weten.

Groet,

Ger