Vianden

• Ans Tap

Ik heb met mijn vriend een discussie of er een kabelbaantje gaat in vianden naar het kasteel , wie kan mij dit vertellen, ben benieuwd

• beppie

Ben er toevallig geweest…

Er gaat in Vianden een kabelbaantje een berg op, maar dat is een berg naast het kasteel. Je kunt er dus op die manier wel komen blijkbaar (hoorde ik ook pas achteraf), via een leuk wandelingetje.

Eigenlijk hebben jullie dus beiden gelijk…

Groetjes Beppie

• Ger van der Waal

Inderdaad, de kabelbaan eindigd bijna boven op de berg. Via 2 wandelpaden kan men vervolgens weer naar beneden lopen. Het rechtse wandelpad komt precies tegenover de ingang van het kasteel uit. Het linkse kronkelt via het bos naar beneden en eindigd bij het kerkje vlakbij de stuwdam.

Kijk maar eens hier:

http://www.tourist-info-vianden.lu/nederlands/vianden/destoeltjeslift/

Groet,

Ger

• GSM Helpdesk Nederland

In het verlengde hiervan… Er zou ergens elders in Luxemburg nog een kabelbaantje moeten zijn, ergens ten noorden van Luxemburg stad… kent iemand die toevallig?

Groetjes,

Tim Wijkman

• Ger van der Waal

Tja Tim, ik zou in ieder geval niet weten waar…… Ook het Luxemburgs verkeersbureau ONT heeft het over “Der einzige Sessellift des Großherzogtums” (in Vianden). Wel zag ik onlangs op Nordliicht-TV dat men voornemens is een kabelbaan te gaan ontwerpen tussen het centrum van Luxemburg-stad en de Kirchbierg. Maar of dat allemaal echt haalbaar is; het zag er namelijk nogal futoristisch uit……….

Groet,

Ger

• beppie

hmmm… Een paar jaar geleden waren we een weekendje in Luxemburg en toen zijn we bij een pretparkje geweest. Weet eerlijk gezegd niet meer of het in Luxemburg was of in België of Duitsland, maar daar was een kabelbaantje. Dat ging over een (doorgaande) weg en kwam uit bij een ruïne-tje. Ik heb echt geen idee meer hoe het daar heette… helaas. Er was ook een waterval. En een rodelbahn (geen idee of dat “los” was of bij dat pretpark hoorde).

Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan, maar misschien dat iemand anders een beter geheugen heeft en het wat duidelijker kan maken, of weet waar het is. Nogmaals; misschien lag het helemaal niet in Luxemburg….

• Ger van der Waal

Beppie, als ik jouw beschrijving lees heb ik het idee dat je het over de watervallen van Coo hebt. Inderdaad is het zo'n pretpark-achtige plek, inclusief bobsleebaan, kabelbaan en veel horecagelegenheden. Het weggetje naar boven loopt al kronkelend langs diverse souvenir en eetkraampjes.

Ligt iets ten noordwesten van Luxemburg, in de driehoek Francorchamps / Remourchamps / Trois-Ponts, maar toch in België.

Groet,

Ger

• beppie

Tja, ik denk dat je gelijk hebt. Coo komt me idd bekend voor…. Ik heb niet in de gaten gehad dat we de grens zijn overgegaan, dus misschien is het toch wel wat Tim bedoeld?

Groet Beppie