Wij zijn op zoek naar een vakantie huis (bij voorkeur niet op een bungalowpark) in de buurt van Vianden of Echternach. Wij zijn een familie met 6 volwassen. Heeft iemand tips voor ons? Onze voorkeur gaat uit naar april / mei 2006
Nita, best moeilijk om een keuze te maken, het ligt er maar net aan waar jullie van houden. Als je inderdaad alleen wilt kiezen tussen beide stadjes heb ik een lichte voorkeur voor Vianden. Ten eerste de plek zelf. Het is een schitterende plek met het befaamde kasteel als onbetwist middelpunt. Veel leuke (eet)cafeetjes en een enorme diversiteit aan restaurants en hotels.Vianden ligt op een prachtige plek zo op het einde van de Vallei van de Our. Vanuit Vianden zijn er veel wandelmogelijkheden of uitstapjes mogelijk. Bovendien zit je zo in Diekirch en Clervaux, maar ook in je andere optie: Echternach.
Echternach is zeker een leuke plek om te bezoeken, maar voor een meerdaags verblijf zou ik (maar dat is persoonlijk) kiezen voor Vianden.
Wil je meer informatie over Luxemburg, kijk dan eens op de infopagina op m'n website:
http://www.wageral.nl
Succes met de keuze,
Ger
Beste Nita,
Wij zijn in de kerstvakantie nog via www.letzeburg.nl naar een prachtig huis in Wallendorf geweest. Dit ligt net over de grensbrug, in Duitsland, maar de prijzen zijn hier gunstiger. Het ligt precies tussen Vianden en Echternach in, zodat je van beide plaatsen kunt genieten. Ze zijn langs de rivier zowel per auto als fiets heel goed te bereiken (er is een vrijliggend fietspad). In de zomer staan wij altijd op een camping in Consdorf ( zo'n 10 km onder Echternach). En ik moet toegeven dat we dan hooguit 1x in Echternach komen. Het is ons een beetje te toeristisch (net als Vianden). Maar het Mullerthal ten zuiden van Echternach is een van de mooiste en verrassendste wandelgebieden die ik ken. Dus het hangt ervan af wat je zoekt.Trouwens wil je een keer lekker winkelen combineren met cultuur opsnuiven, steek dan de grens eens over naar het duitse Trier. Ook goed bereikbaar per trein vanuit een voorstadje (ivm parkeren). Veel plezier in Luxemburg, Hilda.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?