moulin du Bigonville

  • P Scholte

    IK zou graag vernemen of Arie nog de eigenaar is.

    Hoe is de sfeer nu en zijn er nog activiteiten in de buurt b.v. bowlen of zwemmen.

  • Drost

    Goedemiddag,

    Ook ik ben nieuwsgierig of Arie nog steeds gastheer is.

    Ben diverse keren geweest en heb altijd volop genoten van de sfeer en ben van plan binnenkort weer een bezoekje te brengen…maar ja…is Arie er nog steeds…

    M. Drost

  • hjdej

    Gastheer is hij zeker niet, eigenaar misschien nog wel.

    De sfeer sja, laat ik het zo zeggen, op een begraafplaats kom je meer mensen tegen.

    Ben er het afgelopen jaar zo'n keer of 10 wezen kijken maar het is er doods.

    Het verbaasd me eerlijk gezegd dat het nog bestaat.

  • Herman v Teylingen

    Met verbazing heb ik enkele negatieve reacties gelezen! Ik kom hier samen met mijn vrouw soms wanneer we een gezellig en rustig weekend willen hebben en daar is Moulin de Bigonville de beste locatie die wij kennen.Relax, je eigen gang kunnen gaan,niet aan tijd gebonden voor vertrek, een perfecte(eigenzinnige) eigenaar die nog tijd voor je hebt EN een perfecte keuken vol verrassingen…..

    Ja wie herrie,rumoer en heel veel mensen wil ontmoeten lijkt de Ramblas,Parijs etc,etc een betere gelegenheid!!! Maar je moet wel appels met appels vergelijken en niet met citroenen.?

    Een aanrader.hjdej schreef:

    >

    > Gastheer is hij zeker niet, eigenaar misschien nog wel.

    > De sfeer sja, laat ik het zo zeggen, op een begraafplaats kom

    > je meer mensen tegen.

    > Ben er het afgelopen jaar zo'n keer of 10 wezen kijken maar

    > het is er doods.

    > Het verbaasd me eerlijk gezegd dat het nog bestaat.

  • Jans

    Beste mensen,

    Ik kan me wel enigzinds vinden in de reactie van hjdej. Ik kom nu ruim 25 jaar in het plaatsje Bigonville. Wij hebben een huis in de regio. Opvallend is het verschil in sfeer met vroeger. Het was geen Parijs of Ramblas, maar er was wel wat gezelligheid. Savonds even wat drinken met de plaatselijke bevolking. Veel mensen wisten de molen te vinden! Er kwamen ook veel mensen eten. Nu is de kans groot dat je er in je eentje zit. Dat is persoonlijk niet wat ik zoek in een hotel of restaurant. Maar als je en echte rustzoeker bent is het leuk.

    De molen heeft een andere weg gekozen. Dat is voornamelijk jammer voor het toerisme in de regio. Dat loopt ontzettend terug. Maar Arie: Het was een toptent! Wanneer laat je het weer bruisen als vroeger????

    groet,

    Jans

  • Fred de Jonge

    Jammer dat de Moulin wat negatief belicht wordt. Ik heb er zelf 25 jaar geleden mogen werken en Arie Metz mogen ervaren als een bevlogen mens. Ik kan me niet goed voorstellen dat de boel aan het verslonzen is. Arie, als je er nog werkt: zet 'm op. Mijn herinneringen zijn in ieder geval fantastich.

  • Frank

    Wij waren vannacht in de Moulin de Bigonville. Maandag was er geen kip behalve wij. Het restaurant was dicht. Aanwezige Ier en Lets meisje prutsten een hapje in elkaar, dat nergens naar leek. Ik denk dat er serieuze problemen zijn.

  • Astrid Koot

    Beste Arie Metz,

    Een late reactie op uw mail. Ik ben vorige week zaterdag in Bigonville geweest en heb daar ook een bezoek gebracht aan Moulin du Bigonville. Het was 30 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was. Heeft u de accomodatie overgekocht van Albert Moens uit Nederland? Indien dat zo is heeft u dan informatie waar Albert Moens nu woont?

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Astrid Koot

  • Kitty en Ruud

    Jans Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste mensen,

    >

    > Ik kan me wel enigzinds vinden in de reactie van

    > hjdej. Ik kom nu ruim 25 jaar in het plaatsje

    > Bigonville. Wij hebben een huis in de regio.

    > Opvallend is het verschil in sfeer met vroeger.

    > Het was geen Parijs of Ramblas, maar er was wel

    > wat gezelligheid. Savonds even wat drinken met de

    > plaatselijke bevolking. Veel mensen wisten de

    > molen te vinden! Er kwamen ook veel mensen eten.

    > Nu is de kans groot dat je er in je eentje zit.

    > Dat is persoonlijk niet wat ik zoek in een hotel

    > of restaurant. Maar als je en echte rustzoeker

    > bent is het leuk.

    > De molen heeft een andere weg gekozen. Dat is

    > voornamelijk jammer voor het toerisme in de regio.

    > Dat loopt ontzettend terug. Maar Arie: Het was een

    > toptent! Wanneer laat je het weer bruisen als

    > vroeger????

    >

    > groet,

    > Jans

    Wij kwamen vroeger vaak in dit hotel in de oude situatie met de bar in gammelle maar zeer gezellige staat,we hebben daar een stel ontmoet die in de beurt een huis hadden .

    Jan werkte bij de bank in de hoofdstad ken je deze mensen nog?

  • suzan

    Hallo beste bigonville gangers,

    Mijn partner komt al meer dan 25 jaar in de Moulin, ikzelf zo'n elf jaar. Toen ik daar voor t eerst kwam, was het geweldig gezellig, het eten heerlijk, alles als een warme deken…………

    De laatste jaren is het echter bergafwaarts gegaan, over de hele linie. De hygiene, het eten , de gastvrijheid. Vorrig jaar was ons ALLERLAATSTE bezoek. Wij hebben het er nog wel eens over, hoe dit toch zo ver heeft kunnen komen, zo' n fantastische plek, zo af te laten glijden.

    Die laatste keer was het eten zo slecht dat we het eigenlijk niet eens op wilde eten, en in de openhaard hebben gegooid…..In de ontbijtruimte en het hele hotel trouwens was de verwarming uit!

    We hadden nog enkele vakantiedagen, hebben onze koffers gepakt, rekening betaald en elders onze vakantie genoten.

    Wat een treurigheid,, ons ziens ze daar nooit meer, Helaas.

    theo en Toetie