Luxemburg stad goedkoop winkelen?

• J&M

Is het in luxemburg stad goedkoper winkelen dan nederland?

• DjSiena

Hoi

dat hang er met net af wat u wil kopen. voor cd,s en kleding hoeft u het niet te doen tenzij u zich tevreden stelt met de H&M.

voor drank en Sigaretten kan men in heel Luxemburg terecht.

groet,

Ronald

• Linnie

Hoi,

Neu. Duurder. Als je cds dvds etc wil kopen dan ben je in Trier ( Mediamarkt) beter af. Sowieso is alles duurder dan in nederland op sigaretten en drank na. Ik zelf haal bijna al mijn boodschappen in Duitsland. Zelfs als hun vanaf Januari 19 % btw hebben dan nog blijft duitsland goedkoper dan Luxemburg. En kleren? Koop ik nog altijd in Purmerend, de kapper bezoek ik ook nog altijd daar.

Groetjes Linda

• GSM Helpdesk Nederland

Wij kopen inderdaad ook altijd alles in Duitsland. Op bijvoorbeeld wasmiddel kun je ook veel besparen, gezien er in Duitsland geen milieuheffing op zit. Luxemburg ligt qua prijs gelijk aan Nederland of zelfs soms nog hoger (behalve de Auchan in Luxemburg-stad, op Plateau 'd Kirschberg, die is super goedkoop)

Benzine is natuurlijk in Luxemburg ook goedkoop, 30 tot 35 cent goedkoper dan in Nederland.

Groetjes,

Tim Wijkman

• cor

Ook leuk om te weten is dat b.v. brilmonteuren met name in Luxemburgstad

zón 30 á 40 % goedkoper zijn dan hier in Nederland.

wel de echte merken die al jaren op de markt zijn.

Oke Cor

• Cindy

Hoi,

Inderdaad, in Trier is het heel leuk shoppen. geweldig stadje.

Je hebt daar ook van die drogisterij supermarktjes (DM). Supergoedkoop, we slaan er altijd gigantisch in, badspullen enzo.

Ook leuke kledingwinkeltjes, leuker als in Nederland en niet duur.

In Lux zelf winkel ik niet graag. Behalve de Auchan is wel leuk, daar zit een Mango en H&M.

De salarissen liggen in Luxemburg behoorlijk hoog en als je voor de staat werkt, zit je helemaal gebakken. Veel vrije dagen, goedkoop lenen en uiteindelijk een pensioen waar we in Nederland van dromen.

Maar goed, dat zul je toch moeten opbouwen. De mensen hebben het daar behoorlijk goed. Maar helaas hebben ze het niet door. Ze zijn egoistisch en gunnen een ander niet veel. Ja , een aanblik op hun nieuwste auto voor de deur.

Sorry, laat ik niet al te negatief worden over mijn eigen volk.

AAch, misschien ga ik er toch nog wel terug, want het is er schitterend mooi.

• Linnie

Hoi Cindy,

Klopt onze salarissen liggen hoger dan in nederland. Maar mijn vaste lasten zijn dan ook hoger dan die van de mensen in nederland. Het gras is niet altijd mooier bij de buren hoor!! En al die auto's die je hier ziet gaan over de bank of op lease basis. Alleen de oude generatie betaalt deze nog cash maar de jongere hebben ook alleemaal een lening voor hun auto en hun huis. Zo ook ik en dat de aankomende 30 jaar.

Groet

Linda