Emigreren naar Luxemburg

  • natacha

    hallo ik ben een luxemburgse meid van 28 jaar ben al 12 jaar in nl mijn pa woond nog in lux het is heel mooi dar op financiel gebied zitten ze dar beter dan hier mijn broertje was 18 en haat al een loon van 1300 euro een eigen huis is best duur maar het is wel zo dar moet je informeren er is zo veel mogelijkeheden om een huis te kopenm de levenstanderart is dar wel durder dan hier heben ook een aldie maar je vind er bijna niks onder de 1 euro maar je verdint er wel an je grijgt iedere mand kinderbijslag en je left er een stuker rustiger dan hier en je hept samenleving niet van de enne kijkt war de andere heft of doet nee ze zijn in onze oogen allemal het zerlfde en dar zijn ze strenger met kids als die nog onder de 17 of 16 om 22 00 uur nog rondsleteren heben de kids iemand in de nek zitten van euh zou je niet thuis moeten zijn ze letten er wel erg goed op het enige raad die ik kan geven als je er allen will woonen dan gaa kijken dat je in een klein boeredorpje kunt woone niet in de staat woral in luxemburg zelf ik als luxemburger woort er nog gek van wat dar los is overdaag maar in algemen denk ik wel dat het zig lonnd we zijn zrelf ook bezig om terug tegaan teminse ik en mijn nl manaan met 3 kids maar we denken nog over naar ik hiop dat je er wat an hept met vrindelijke groetjes natacha guelff Mike van breukelen schreef:

    >

    > Hallo ,

    > Ik ben zelfstandig ondernemeren nu was mijn vraag of ik er

    > voordeel bij heb om naar luxemburg te emigreren heeft iemand

    > hier ervaringen mee en zou die mij kunnen vertellen hoe dat

    > zit?

    >

    > vriendelijke groeten,

    > Mike van breukelen

  • sander

    hallo natacha

    ik heb je bericht gelezen,en nou is mijn vraag?hoe kijken de mensen neer op buitenlanders?en hoe liggen de lonen daar?ik neem aan niet hetzelfde als hier.

    ik kwam vanaf me jeugd al in luxemburg(17,5 jaar) in het plaatsje vianden/diekirich.(ik ben nu 25)

    ik zou graag daar willen wonen,maar ik zou het toch fijn vinden om iemand te spreken daarover die daar zelf woont of gewoond heeft,want hoe zijn de regels daar?zijn ze strenger?gemiddelde loon,werk,verzekeringen,koophuizen,belasting etc.want ik ben al wat informatie aan het verzamelen,is het nou echt financieel goekoper en ook leuker om te wonen?

    graag hoor ik van je.

    groet sander

  • estel

    Hoi natascha,

    Leuk bericht, ik ben in luxemburg opgegroeid maar woon al 10 jaar in nl

    ik wil dit jaar voor sept terug

    ik heb ook 2 kinderen en als ik kijk wat mijn zus daar aan kinderbijslag krijgt en de hulp die ze krijg om een huis te kopen nouww

    ik ga niks kopen hier en hoop dat mijn meiden in september beginnen met school

    mij ouders zijn met pension en hebben een huis gekocht in het buitenland

    ik mag hun huis gebruiken voor 6 maanden gratis dus mijn kans

    mijn partner wil het niet maar ik weet zeker dat we alleen wat terugkrijgen

    ik denk dat het beste is voor mijn kids

    nl word steeds slechter met alles onderwijs,werk,sociale controle enz…

    gr.

    Estel

    natacha schreef:

    >

    > hallo ik ben een luxemburgse meid van 28 jaar ben al 12 jaar

    > in nl mijn pa woond nog in lux het is heel mooi dar op

    > financiel gebied zitten ze dar beter dan hier mijn broertje

    > was 18 en haat al een loon van 1300 euro een eigen huis is

    > best duur maar het is wel zo dar moet je informeren er is zo

    > veel mogelijkeheden om een huis te kopenm de levenstanderart

    > is dar wel durder dan hier heben ook een aldie maar je vind

    > er bijna niks onder de 1 euro maar je verdint er wel an je

    > grijgt iedere mand kinderbijslag en je left er een stuker

    > rustiger dan hier en je hept samenleving niet van de enne

    > kijkt war de andere heft of doet nee ze zijn in onze oogen

    > allemal het zerlfde en dar zijn ze strenger met kids als die

    > nog onder de 17 of 16 om 22 00 uur nog rondsleteren heben de

    > kids iemand in de nek zitten van euh zou je niet thuis moeten

    > zijn ze letten er wel erg goed op het enige raad die ik kan

    > geven als je er allen will woonen dan gaa kijken dat je in

    > een klein boeredorpje kunt woone niet in de staat woral in

    > luxemburg zelf ik als luxemburger woort er nog gek van wat

    > dar los is overdaag maar in algemen denk ik wel dat het zig

    > lonnd we zijn zrelf ook bezig om terug tegaan teminse ik en

    > mijn nl manaan met 3 kids maar we denken nog over naar ik

    > hiop dat je er wat an hept met vrindelijke groetjes natacha

    > guelff Mike van breukelen schreef:

    > >

    > > Hallo ,

    > > Ik ben zelfstandig ondernemeren nu was mijn vraag of ik er

    > > voordeel bij heb om naar luxemburg te emigreren heeft iemand

    > > hier ervaringen mee en zou die mij kunnen vertellen hoe dat

    > > zit?

    > >

    > > vriendelijke groeten,

    > > Mike van breukelen

  • paudel

    Hallo,

    Ik wil graag wat meer info over het emigreren naar Luxemburg.

    zoals de levensstandaard te vergelijken met Nederland (duurder/goedkoper)?

    dat mbt huur/koopwoningen,eten/drinken/verzekeringen,energiekosten,scholen/onderwijs,belasting (Internationale school?) en nog belangrijk kunnen makelijke werk te vinden?

    Met vriendelijke groet,

  • B. Boerhorst

    Hallo allemaal,

    Leuk om alle recties te horen:) Zelf lijtk het mij ook een uitdaging om een nieuw leven op te bouwen in Luxemburg.

    Weet iemand ook internetsite's met waardevolle informatie. Andere landen hebben dat beter, of ik zoek niet goed…

  • Ger

    Wat dacht je bijvoorbeeld van de Startpagina waar dit prikbord deel van uitmaakt?

    http://luxemburg.startpagina.nl/

    Ger

  • patty

    Hoi,

    Ook ik ben bezig met het plannen van de emigratie naar Luxemburg.

    Mijn vriend woont daar en het op en neer gereis is na drie jaar niet leuk meer.

    Hij heeft een huis en een baan dus ik kan daar zo intrekken.

    Maar ben ook nog op zoek naar meer informatie,

    over bijvoorbeeld een inburgeringscursus en een verblijfsvergunning.

    Graag hoor ik meer van mensen die al het een en ander weten!

    Dankje, Groetjes Patty

  • PM

    Als je met je vriend in Luxemburg wilt wonen, dan ben je indien je niet getrouwd bent verplicht om binnen drie maanden werk te vinden. Op het administratiecentrum van de stad Luxemburg kunnen ze er meer over vertellen, als EU ingezetene hoef je overigens geen inburgeringsexamen te doen. Voor banen kijk bijvoorbeeld op jobs.lu en monster.lu. De beste info is te vinden in het boek “living in luxembourg” van de American Womens Club of luxembourg" Dit vertelt alle ins en outs over het leven hier. Hun website: awcluxembourg.com

  • Peter

    woon nu 2 jaar in Luxemburg en heb nog geen moment spijt gehad; het is echter wel moeilijk om alle ambtelijke toestanden te doorgronden. Behalve het al genoemde boekje is ook de publicatie “Just Arrived” een goede aanschaf.

    wat prijzen betreft, het is inderdaad hier duurder dan in Nederland, zeker (huur) huizen. Maar over het algemeen liggen de salarisen ook hoger.

    Peter

  • Saskia

    Weet iemand hoe het zit met je verzekeren bij emigratie naar Luxemburg ?