Hallo
even een vraag aan jullie. Zijn er woordenboeken of naslagwerken verkrijgbaar in de boekhandel en welke is praktisch gezien het beste boek.
IK ben benieuwd bij voorkeur graag ook een ISBN nummer zodat ik verder kan zoeken.
groetjes
Ronald
Een woordenboek Nederlands-Luxemburgs, dat lijkt me wel erg optimistisch.
Ik weet wel dat er een woordenboek Luxemburgs-Frans is, en waarschijnlijk zelfs Luxemburgs-Duits. Ik weet echter niet waar dat te koop is. Misschien moet je even “googelen”. Of eens in de boekhandel ter plekke informeren als je eens daar bent.
Ik heb begrepen dat ze in Luxemburg zeer voortvarend te werk gaan met betrekking tot hun taal. Het is pas sinds kort een echte taal, dus het kan wel even duren voordat er woordenboeken in meerdere varianten klaar zijn. In de tijd dat ik in Luxemburg woonde was “De Renert” het Luxemburgse boek waar (het toen nog dialect) mee werd geleerd op de lagere school. Het staat nog steeds in m'n boekenkast………
Ger
He Ronald!
Ik heb zelf een woordenboek engels-luxemburgs, maar daar heb je vrij weinig aan als je de taal wilt leren..
Er is een serie die ‘mir schwaetzen mat eneen’ (schrijf ik t goed?!) heet, verschillende boekjes voor verschillende niveaus. Je kunt ze kopen bij de Presse winkels, zal eens een kijkje nemen wat de isbn is als ik er weer ben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?