Processie Echternach

• ingrid

Beste lezer ,

Al jarenlang ben ik van plan om eens op Derde Pinksterdag (29 mei) in

echternach te gaan kijken naaar de processie. Hopelijk gaat het er dit jaar van komen. Dat lijkt me een indrukwekkend spektakel, niet ? Maar ik kan me voorstellen dat het dan razend druk is in de stad,

zowel qua logeeradres als qua vervoer/parking enz. Hoe laat moet je dan aanwezig zijn om nog wat te kunnen zien van de optocht ? Of moet je soms van tevoren een plaats reserveren of moet je gewoon meelopen ? Ik heb geen idee hoe en wat,

wie kan mij helpen ?? Groetjes van INGRID

• Linnie

Hoi Ingrid,

Wil je op een camping slapen of in een hotel?

Parkeren in Echternach tijdens deze dag is moeilijk. De meeste mensen van buiten Echternach, ook de Luxemburgers, komen met de bus of die die toch met de auto gaan zetten deze vaak over de grens in Echternacherbrück. Want het is meestal erg druk.

Een plaats reserveren hoeft niet. Je gaat gewoon daar staan langs de route waar je wilt staan. Mee springen gaat alleen als jou groep van te voren is aangemeld. En dat zijn er veel. Bijna alle schoolkinderen van Echternach en Rosport springen mee. De Vrouwen en moeders vereniging en ga zo maar door . Ook groepen uit Duitsland, Belgie en nederland zijn er te vinden.

Zorg dat je ongeveer een uur van te voren aanwezig bent. Na afloop gaat iedereen naar de “ Kiirmes” , kermis en wordt er volop gegeten en gedronken. Aanrader: Gromperkichelchen. Luxemburgs aardappelgercht.

Groet Linda