Ervaring met een Luxemburgse werkgever?

• Sander

Hallo,

Per 1 aug werk ik voor een Luxemburgse werkgever. Ik blijf in Nederland wonen en zal deels in Luxemburg zitten, maar de meeste tijd in Nederland doorbrengen.

Ik loop tegen nogal wat praktische dingetjes aan als sociale lasten, inkomstenbelasting etc. Iemand die hier ervaring mee heeft, of die een goede boekhouder (met Luxemburg Ervaring) kan aanraden?

Vriendelijk bedankt,

Sander

• gert

Het kan verstandig zijn om eens een afspraak met de Belastingdienst te maken. Deze kan je meer vertellen over hoe dit kunt regelen. Ook staan er nog een aantal tips om dit prikbord.

Gert

• Sander

Hallo Gert,

Het prikbord had ik tot medio 2005 doogespit, maar zonder antwoorden te vinden. Heb ik iets gemist?!

Voor wat betreft de balstingdienst: Op hoofdlijnen geven zij inderdaad goed advies. Echter niet in detail. Terwijl ik juist voor mijn specifieke situatie wil weten wat ik waar precies moet afdragen,

Vriendelijke groet,

Sander

• Patrick

Jij, kan het best contact opnemen met de Luxemburgse ambassade in Den Haag, die krijgen wel vaker vragen over werken in Luxemburg gesteld.

• Nathalie

vraag…

ik werk sinds 1 augustus bij een bank in Luxemburg (ik woon in Frankrijk). Nu moet ik vandaag voor een medische keuring (vanuit mijn werk) naar het ziekenhuis. Mijn zus (die in die business zit) zei dat het op europees wettelijk niveau verboden is om dit te vragen van je werknemer.

als ik wat op internet snuffel vind ik een aantal documenten waarin staat dat het in Luxemburg juist wetteljk verplicht is.

Wat klopt er nu?

• Lini

Sorry voor een late reactie maar dat je hier gekeurd moet worden in normaal.

Stelt niks voor dus niks om je druk over te maken.

Daarna word je eenmaal in de 5 jaar herkeurd. Maar nergens om je druk over te maken.

• Cornelia

Hallo Nathalie,

Voor een nieuwe werknemer is een keuring in Luxemburg wetterlijk verplicht. De keuring duurt maar een paar minuten en er wordt alleen gekeken of dat er geen problemen zijn voor het werk dat je gaat doen.

Nederlanders in Luxemburg komen bij elkaar elke 3 dinsdag van de maand in de Oscar Wild een cafe in de Grund. (volgende dinsdag 16 Oktober) Gewoon gezellig een biertje drinken. Daar kan je eventueel meer vragen stellen.

Wil je nog wat weten kan je altijd contact met me opnemen.

succesNathalie schreef:

>

> vraag…

>

> ik werk sinds 1 augustus bij een bank in Luxemburg (ik woon

> in Frankrijk). Nu moet ik vandaag voor een medische keuring

> (vanuit mijn werk) naar het ziekenhuis. Mijn zus (die in die

> business zit) zei dat het op europees wettelijk niveau

> verboden is om dit te vragen van je werknemer.

>

> als ik wat op internet snuffel vind ik een aantal documenten

> waarin staat dat het in Luxemburg juist wetteljk verplicht is.

>

> Wat klopt er nu?