Rijlessen in Luxemburg

• LindaB.

Ik woon nu 2 jaar in Luxemburg en wil hier gaan lessen. Ik heb blijkbaar een ‘Extrait du casier judicaire du pays d’origine’ (si la prise de résidence au Luxembourg est inférieure à 5 ans)..nodig.

Volgens mij is dit een Verklaring Omtrent het Gedrag en heb daarom even nagevraagd in Nederland hoe ik die kan aanvragen.

Op de aanvraag moet de instantie die de gegevens nodig heeft invullen waarom ze de informatie willen hebben. Moet ik dit door het Ministère de la Transport in Lux laten doen?

De verklaring wordt afgegeven in het Nederlands met evt. een samnevatting in het Engels, maar ben bang dat dat hier niet geaccepteerd zal worden en ik het in het Frans moet laten vertalen door een beëdigd vertaler; een dure grap!

Ik wil heel zeker weten dat ik de juiste papieren aan ga vragen voor ik een hoop geld kwijt ben aan de verkeerde papieren (dit is me voor mijn trouwen hier namelijk bijna gebeurd,,)

Wie o wie woont er korter dan 5 jaar in Luxemburg en heeft hier zn rijbewijs gehaald en kan me even op weg helpen.

Alvast bedankt!!

Linda Bos

• jan

Vraag gewoon even na op de gemeente waar je woont of een rijschool die weet dat ook.

grt jan