Katholieke Kerstviering

• NiMa

Dag allemaal,

mijn man en ik gaan met de Kerst naar Vianden voor een paar dagen.

Graag zouden wij in Vianden of omgeving een Katholieke Kerstviering bijwonen (eventueel een mis met muziek en zang).

Heeft iemand een suggestie voor maandagavond Kerstavond of dinsdag Kerstdag ?

Alvast dank en beste groeten,

NiMa

• Lini

Hallo,

Op zich denk ik dat het niet veel uit maakt welke kerk en waar je deze bezoekt. Of er zang en muziek bij is dat hangt af van de pastoor. Meestal wel gezang begleid door het orgel. Over het algemeen is de dienst gesproken in het Luxemburgs. Met soms een stukje frans maar ook dat hangt volledig van de pastoor af. De een is wat ouderwetser en de ander wat moderner. Ik kan je geen kerk aanraden maar vianden zal gerust wel een mooie dienst hebben. Persoonlijk denk ik dat je beter kerstavond kan gaan. Hier in de kerk zijn de voorste rijen voor de voornaamste dorpelingen dus als jullie gaan wacht even af en kijk voor een plek in het midden of achteraan. Dit omdat de luxemburger het niet erg vind als er “ buitenstaanders” komen kijken maar wel als ze vooraan hun plaats zoeken.

Fijne kerst.

Lini

• NiMa

bedankt Lini voor je suggestie, we houden in de gaten dat we niemand onder de voet lopen en we hopen inderdaad dat we in Vianden een mooie viering kunnen meemaken !

Zalige Kerst en een hoopvol en gelukkig nieuwjaar gewenst !

NiMa