Waar staat die lelijke kerktoren?

  • Martin E. van Doornik

    Het was in april 1976, toen ik op fietstocht was van Ville de Luxembourg via Ettelbrück en Vianden naar Echternach.

    Ik kwam daar een zeer lelijke, moderne, betonnen kerktoren tegen, ergens ten zuiden van Ettelbrück of zo, in ieder geval in een vrij vlak landschap en de spoorbaan loopt een paar honderd meter ten oosten ervan. Deze toren is rond met daarin enkele smalle galmgaten, staat op drie of vier poten en heeft bovenop een enorme “klep van een baseballpet”, waarachter een kruis uitsteekt. Eind mei 2013 ga ik weer fietsen door Luxemburg en wil die toren toch fotograferen alleen omdat hij zo lelijk is. Maar waar staat hij precies?

  • Martin E. van Doornik

    Laat maar zitten, het forum van de vereniging De Wereldfietser is blijkbaar beter in oplossen. Het gaat om de kerktoren van Beggen, iets ten noorden van Ville de Luxembourg.

  • F.S.

    Dan klopt het wel dat de omschrijving me echt helemaal niets zei, woon al jaren in de buurt van Ettelbruck en verder ken ik bijna elk dorpje en stadje van Luxemburg wel maar nog nooit in Beggen geweest.