Beppie,
De camping heeft een eigen website: www.walesbongert.lu
Het vetreft een oude camping die wel met z'n tijd is meegegaan. Leuke ambiance, de campingplaatsen zijn redelijk ruim. Er is een klein kinderspeelplaatsje met diverse speeltoestellen. Het zwembad was vroeger bij de prijs van een overnachting inbegrepen; op de site zie ik dat er voor betaald moet worden. Dat kan je misschien beter even navragen; misschien telt dat alleen voor mensen buiten de camping. Het sanitair bestaat uit een sanitairunit op de camping; eenvoudig maar goed onderhouden en vooral schoon. In de buurt zijn diverse hotels, restaurants en café's, en ook voor de nodige boodschappen kan je er terecht. Bovendien vind je vlak in de buurt bij de grensovergang Belgie-Luxemburg veel tankstations die vrijwel allemaal een supermarkt herbergen. Vergeet inderdaad niet te tanken voordat je het land verlaat; de benzine is er erg voordelig (momenteel 0,87 euro).En ook rookwaren schijnen voordeliger te zijn, maar aangezien ik niet rook kan ik je daar niets over vertellen.
Mocht je wat langer gaan is het zeker aan te bevelen het landje te gaan verkennen.
Bij voorbeeld een dagje naar het Müllerthal, een prachtige rostachtige streek in de buurt van Diekirch-Echternach. Dan kan ik je de regio Esch-sur-Sure aanbevelen met z'n prachtige panorama's. En ook de hoofdstad Luxemburg is zeer de meoite waard.
Bij www.ont.lu kan je onder het kopje “commande de brochures”allerlei info over het land opvragen. deze worden je (kostenloos) binnen enkele dagen toegezonden.Vergeet het kaartje “carte touristique” niet, erg handig voor rondritjes in het land.
De rit naar Troisvierges duurt een kleine 2 uur. Zelf woon ik in Heerlen en ga regelamtig (ook voor een daje uit) naar Luxemburg. Vanuit mijn voordeur tot de Luxemburgse grens is het 116 Km. Je kunt via de autobaan gaan (Maastricht-Luik-Verviers). Dat is inderdaad makkelijk maar zeker niet sneller (en mooier). Ik rij altijd via Vaals-Gemmenich-Eupen-BaraqueMichel-Malmedy-St-Vith-Wemperhardt. Duurt even lang maar is een erg mooie rit met veel natuur.
Goed, weer even wat info. Laat het gerust weten wanneer je nog iets wilt weten. aangezien ik er geruime tijd heb gewoont heeft Luxemburg m'n hart gestolen en raak ik er niet over uitgepraat.
Groetjes en alvast veel vakantie(voor)plezier.
Ger