BBQ'en aan meer Echternach

• GSM Helpdesk Nederland

Wij liepen vorig jaar zomer “even” rond het meer bij Echternach en wij geloofde onze ogen niet, honderden maar dan ook honderden mensen, groepen, etc. zaten daar te Barbeque'en. Is dat in de zomer dagelijks of is dit enkel op een bepaalde dag? Zag er zo gezellig uit en willen wij ook wel eens doen…

Groetjes,

Tim Wijkman

• Linda

Hoi Tim,

Vaak zijn dat Portugezen die aan het meer grillen. Die nemen dan familie en vrienden mee. Ik geloof dat bij hun Fatima dag een soort van feestdag is maar weet niet precies wanneer. Over het algemeen grillen ze trouwens bij elke mooi weer kans die ze kunnen krijgen in het weekend.

Groet Linda

• djsiena

Hoi Tim

inderdaad stoom het meer helemaal vol als de zon ook maar even schijnt. ik was afgelopen pinkster weekend in Echternach en Zaterdags was er niemand te zien en zondags toen het goed weer was zat het helemaal vol in en om het meer.

je vraag je dan af waar ze vandaan komen.

ik heb trouwens vernomen dat de eigenaar van het al 10 jaar leegstaande Marquis hotel het nu moet gaan opknappen van de gemeente anders gaat de gemeente het opkopen.

groet Ronald

• GSM Helpdesk Nederland

Hoi ronald en Linda,

Heel erg bedankt voor jullie antwoord. Ik begrijp dat het dus de Portugeese bevolking is die daar voornamelijk zit. Dus als ik als “nederlander” daar tussen ga zitten en de Luxemburgse bevolking komt langs, wordt dat toch niet echt op prijs gesteld?

Ronald, bedankt voor je antwoord over Hotel Marquis. Goede zaak dat ze die verplichting krijgen, alleen wel jammer voor mij, zou het zelf ook wel willen hebben en er een mooi hotel van maken ;-)…

Groetjes,

Tim Wijkman

• djsiena

als je geld heb is alles mogelijk =] zal wel het nodige kosten.

Maar volgens mij kan je wel bij het meer zitten er zaten toch niet alleen Portugezen en Luxemburgers daar ik had toch ook andere mensen zien zitten .

anders ga je lekker ‘' chillen’' in Esch - Sure of Vianden. al vind ik Vianden te Nederlands geworden en erg saai en commercieel.

• djsiena

en nog ter info ELAKE festival komt er weer aan. ik heb de line-up gezien en die is voor Luxemburg gezien erg goed.

• Linda

Hoi Ronald,

Weet je misschien ook wie de eigenaar is??

Groet Linda

• djsiena

hoi Linda

Geen idee. ik heb het gehoord van de campinghoudster van Echternach. we hadden een conversatie over het feit dat er steeds minder gebeurd in Echternach en dat de toeristen steeds meer weg blijven. toen vertelde ze dit.

je zou het eens na kunnen vragen bij haar. . anders even navragen bij de gemeente.

succes en groet

Ronald

• GSM Helpdesk Nederland

Gepraat met Katinka ;-)… Die is inderdaad somber de laatste tijd. Camping Official is bij lange na niet vol dit jaar nee, maar ergens doen ze dat zichzelf ook wel aan, sanitair is niet toereikend (in de zomer) en op sommige plekken is de camping in verval aan het raken…

Tussen haakjes, de nieuwe marketing strategie al gezien? Een groentetuin waar je voor “Bons punten” (zal wel bonus punten moeten zijn) groente mag plukken ;-)… Vond het wel een beetje een zielige vertoning…

Groetjes,

Tim Wijkman

• djsiena

Inderdaad dat is de eigenaresse cq. beheerster heet Katinka. die is zeker somber omdat ook zij merkt dat het terug loopt en de mensen steeds meer weg blijven.

wat ze 10 jaar geleden organiseerden organiseren nu nog steeds in Echternach . daarom wordt het tijd dat er iets gaat gebeuren. Katinka vertelde mij ook dat het al vaak genoeg is aangegeven bij de Gem. raad maar die doet er niks mee.

ook de steeds vorderende leegstand is slecht voor de toerisme daar. voor jongeren was vroeger nog Cafe Octav maar na de brand heeft de eigenaar daarvan de boel opgedoekt en verkocht. of zoiets als Octav nog terugkomt is mij nog de vraag. wel wordt het gebouw opgeknapt.