Emigreren naar Luxemburg

  • Ancilla

    Hallo,

    Ik wil graag wat meer info over het emigreren naar Luxemburg.

    oa:Is de levensstandaard te vergelijken met Nederland (duurder/goedkoper)?

    dat mbt huur/koopwoningen,eten/drinken/verzekeringen,energiekosten,scholen/onderwijs (Internationale school?)

    Met vriendelijke groet,

    Ancilla

  • Linnie

    Hallo,

    Lees mijn eerdere bericht van 22-06-2006 en dan vind je al wat antwoorden op je vragen.

    Groet

    Linda

  • paula dijkhuis

    schoolen zijn hier veel beter ze leren alle talen mijn kinderen zijn 4 en 6 jaar spreken vloeiend luxemburg en mijn zoon van 6 jaar krijgt nu ook al duits volgendjaar frans gaan gratis met de bus naar school en schoolen kosten ook nog niks kinderbijslag is het dubbele in de maand als in nederland wonen is duur in luxemburg huur of koop is heel duur je moet er wel tusen komen tusen de luxemburgers anders begin je daar niks wij hebben zelf hebben een camping in luxemburg ik wil daar niet meer weg heb het erg naar mij zin in luxemburg alles gaat rustig niks gehaast in de winkels komt het vandaag niet komt het morgen wel moet je erg aan wenen maar wel heel rustig je ziet geen kip op straat lopen ze zitten allemaal binnen maar ik vindt het tegek en voor mijn kinderen betere toekomst in luxemburg

  • jan

    Helemaal met eens paula.

    grt jan

  • Ancilla

    Dankjewel voor je antwoord.

    Ik zal er nog eens goed over nadenken, vind het een prachtig land, maar het is inderdaad erg duur om te wonen.

    Ancilla

  • jan

    Dat duur om te wonen is maar hoe je het bekijkt.Een dochter van mij woont nu op een flat alleen,ze werkt op een pompstation 40 uur in de week,rijd een auto en had geen geld toen ze daar is gaan wonen en dat gaat.e moet er ook aan denken dat de salarisen hier hoog zijn. Gewoon iemand als verkoper in een kleder winkel(H&M) krijgt voor 40 uur snel 1400€.Iemand als balie werk op een bank snel 1800€.En een huis te huur voor 500€ of 600€ is ook wel te vinden maar niet in de stad luxemburg.Ik ben voor mijzelf overtuigt dat als ik voor 18 jaar terug niet met 3 kinderen naar luxemburg was gekomen het slecht voor mij had uitgezien.

    grt jan

  • soulliman

    Ik ben een Nederlander met een butenlandse origine en wil ook graag naar Luxemnburg. Ik ben hulpverlener hier in nederland zou ik daar een kans maken. zover

    Gr,Soully

  • Sjon_r 156 1.9 jtd

    Goedemiddag Paula,

    Wij zijn een jong stel (resp. 27 & 25 jaar) die willen ermigreren naar Luxemburg en daar een camping willen overnemen.

    Nu lees ik dat u een camping runt in Luxemburg. Kunt u ons misschien tip, aan- en afraders geven, ideeën,connecties etc,etc,etc………….

    We willen zoveel mogelijk informatie verzamelen, dus alles is welkom.

    GreeZz Sjon en Sylvie

  • wouters rudi

    Beste,

    Kan er mij iemand helpen of raad geven wat ik moet doen als ik als sportman wil

    uitkomen voor Luxemburg ?Ik ben Belg.

    mvg

  • Mike van breukelen

    Hallo ,

    Ik ben zelfstandig ondernemeren nu was mijn vraag of ik er voordeel bij heb om naar luxemburg te emigreren heeft iemand hier ervaringen mee en zou die mij kunnen vertellen hoe dat zit?

    vriendelijke groeten,

    Mike van breukelen