Luxemburg en Portugal?

• ronald

leuke discussie

ok sommige Luxemburgen zijn niet erg slim maar, in Nedeland zijn er toch ook een aantal droeftoeters te vinden. maar je ieder zijn mening.

ik ben zelf ook regelmatig in Luxemburg te vinden en heb daar ook een vriendenkring opgebouwd ik ben zelf DJ jawel housemuziek. .

ik merk zelf dat ze toch wel respect hebben voor buitenlanders en graag met mensen uit andere landen omgaan. ze zijn sociaal en geintresseerd in wat je doet en wie je ben. enigste nadeel is dat hun humor toch wel op een laag pitje staat.

maar ik vind het toplui en leuk om mee om te gaan.

groet

• Expat

Ieder zijn mening natuurlijk. Waar draai je ?

• ronald1860

ik heb een paar keer in de Flying Dutchman gedraaid in beaufort.

het bedrijf waarmee ik werk is ODD event.

www.odd.lu.

groet

• Caroline

Ik vraag mij af wat jij daar überhaupt doet dan? Of ben je Nederland ontvlucht? zo geweldig is het hier nl. ook niet.

En ik ben het met de andere sprekers eens, Luxemburgers zijn toffe mensen, misschien begeef jij je in de ‘verkeerde’ kringen?

Caroline

• Expat

Caroline schreef:

>

> Ik vraag mij af wat jij daar überhaupt doet dan? Of ben je

> Nederland ontvlucht?

Eh ? Ontvlucht ? Leven we in het wilde westen oid ? Sommigen hebben een baan waar je wel eens in het buitenland moet wonen.

> zo geweldig is het hier nl. ook niet.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Heb ik dat ooit beweerd ?

> En ik ben het met de andere sprekers eens, Luxemburgers zijn

> toffe mensen,

Ok, dus als ik het goed begrijp mag jij een generalisatie in positieve zin wel maken maar ik mag geen generalisatie in negatieve zin maken ? Met het verschil natuurlijk dat ik ik Luxemburg woon en jij niet. Dat geeft me al sowieso meer recht van spreken dan jij.

> misschien begeef jij je in de ‘verkeerde’ kringen?

Ik begeef me - zoals ik al eerder schreef - (goed lezen) sowieso NIET in Luxemburgse kringen. Ik heb ze niet in mijn vrienden- of kennisenkring. Ik heb slechts noodgedwongen contact me ze. Ik spreek ze natuurlijk wel eens maar ik ken geen buitenlanders die in Luxemburtg wonen en werken die met Luxemburgers omgaan. Ze zullen er vast zijn maar ik ken ze niet.

>

> Caroline

Cheers,

Expat

• Willem den Hollander

Expat ik woon in Luxemburg (nog niet lang) maar ik heb mijn internet nog niet veranderd moet ik nog een keer doen, maar buiten dat is het goed vertoeven hier met een gezin, je heb ook voor delen als je een huis koopt maar dat hoef ik je niet te vertellen.

• Caroline

Beste Expat,

Je vindt jezelf een ‘ervarings’ deskundige omdat je er woont. Nu ergens wonen of er leven zijn twee verchillende dingen, je zegt het zelf, je hebt geen contact met de luxemburgers privé! What the hell are you talking about then!!!

En of ik er woon kan je vanaf daar niet zien, een internet adres zegt niet zoveel.

Caroline

ps. over ‘inburgeren’ gesproken!

• Expat

Caroline schreef:

>

> Beste Expat,

>

>

> Je vindt jezelf een ‘ervarings’ deskundige omdat je er woont.

> Nu ergens wonen of er leven zijn twee verchillende dingen, je

> zegt het zelf, je hebt geen contact met de luxemburgers

> privé!

Waarom zou ik niet weten waarom ik praat ? Ik schreef eerder al dat ik met ze te maken heb maar er niet voor kies om prive met ze om te gaan. Overigen - hier zijn de meeste Luxemburgers en niet Luxemburgers het uitzonderlijk genoeg over eens - zijn Luxemburgers dermate gesloten dat ze je niet snel in hun prive kring zullen opnemen. Ik vind het prima, ik zou er niet over peins er niet over. Wat ik wil zeggen is dat het van 2 kanten komt. wederom generaliseer ik natuurlijk. Er zal zeker wel een uitzondering op de regel zijn.

What the hell are you talking about then!!!

> En of ik er woon kan je vanaf daar niet zien, een internet

> adres zegt niet zoveel.

Eh…. jawel. Ik zit op dit moment in Nederland, en zolang ik in NL zit zal je mijn wanadoo.nl adres zien. De volgende keer zal dat waarschijnlijk niet zo zijn. Een internet adres zegt eigenlijk alles. What the hell are you talking about then ?

>

>

> Caroline

>

> ps. over ‘inburgeren’ gesproken!

• Caroline

Wat dat internet adres betreft ben je niet geheel op de hoogte, maar dat terzijde.

Ik ben nog steeds van mening en daarna houd ik erover op, dat als je niet je best doet om mensen te leren kennen ,en aan de hand van wat jij hier geschreven hebt ben ik die mening toegedaan, je er ook niet over kunt oordelen. Dat jij een andere mening bent toegedaan,ok, maar mij oogt het wat kort door de bocht. Het “het moet van twee kanten komen” en “ ik peins er niet over” zeggen in deze al genoeg.

Caroline

• Caroline

Het “het moet van twee kanten komen” en “ ik peins er niet over” zeggen in deze al genoeg.

Hier moet nog voor; het tegenstrijdige..